Mercedes 190 (характеристики и мнения)

Mercedes 190 беше пуснат на пазара през 1982 г. във форми 190 E с 90 к.с., карбуратор и инжекционно гориво, 122 к.с.

Малко предистория за Mercedes 190

Последният остава в основата на гамата на Мерцедес 190 през по-голямата част от живота му. Към него се присъединиха 2,6-литров редови шестак, серия от дизели и поредица от все по-мощни 16-клапанови модели, които кулминираха в наистина специалния 2.5-16 Evolution II. Производството е спряно през 1993 г. – впечатляващо дълъг период с почти никакви големи промени – когато Mercedes 190 е заменен от W202, първият Mercedes-Benz C-Class.

Има много дискусии относно идеалния двигател за Mercedes 190. Шест цилиндъра, монтирани на Cosworth, петцилиндрови турбодизели, но опциятае, горивото да се впръсква в 2-литров, четирицилиндров с осем клапана беше най-популярна.

Мерцедес 190 тежи само 1108 кг, което означава, че возията е още по-впечатляваща, особено поглъщането на неравностите от по-сериозните несъвършенства на пътя. Фитингите също са солидни; седалките допринасят за странното винтидж скърцане, но скърцането и тракането като цяло остават донякъде неуловими.

Mercedes 190 характеристики и мнения (5)

Модели и характеристики на Mercedes 190

Най-големият проблем, който Mercedes имаше при представянето на „бюджетния „Benz“ беше да избегне поевтиняването на марката в очите на традиционните купувачи. Това беше основен проблем както за компанията, така и за онези купувачи, които смятаха, че компанията изоставя самите неща, които я направиха това, което беше. Mercedes 190 E беше първият ход, който Mercedes направи на пазара на субкомпактни автомобили, който тогава беше доминиран от BMW 3-Series. Той незабавно пожъна успех и беше избран за „Европейски автомобил на годината“.

По онова време това се смяташе за радикално отклонение от това, което беше прието като норма на Benz. Имаше доста остър външен вид, с остри линии, висока линия на багажника и заострена задна част, като и двете бяха водени до голяма степен от необходимостта от икономия на гориво. Шофьорът на Mercedes се чувстваше като у дома си зад волана на 190E, оформлението на таблото беше като останалата част от гамата, седалката беше твърда и плоска като тези в по-големите модели, тъканите и елементите също бяха познати.

Багажник

Вътре имаше щедро място, а багажникът беше с добър, използваем размер. Отдолу окачването беше конвенционално с MacPherson амортисьори отпред и независимо разположение с пет звена отзад. Кормилното управление беше с рециркулираща топка с усилвател, докато спирачките бяха комбинация от вентилирани дискове отпред и твърди дискове отзад. ABS стана стандарт през 1989 г. Тук имаше редица двигатели, използвани в различни периоди от живота на 190E.

Mercedes 190

Двигатели на Mercedes 190

Между въвеждането през 1984 г. и 1990 г. имаше един 2,0-литров двигател с горен разпределителен вал, който произвеждаше 89 kW и 175 Nm. За малко повече мощност имаше 2,6-литров шестцилиндров двигател с един горен разпределителен вал между 1987 и 1991 г., който произвеждаше 121 kW и 225 Nm.

От 1990 г. до излизането на модела през 1994 г. базовият двигател беше 1,8-литров агрегат с единичен горен разпределителен вал, произвеждащ 82 kW и 154 Nm. Освен това между 1990 г. и 1992 г. се предлагаше 2,3-литров четирицилиндров двигател, произвеждащ 97 kW и 198 Nm, а от 1992 до 1994 г. имаше 2,0-литров двигател с 89 kW и 175 Nm. До 1990 г. беше възможно да има само четириавтоматична скоростна кутия, но след това някои модели бяха налични и с петстепенна механична кутия.

Въпреки че 190E беше насочен към купувачи с бюджет, той все още включваше  електрически прозорци и радио/касетофонна звукова система. По-късните модели, след 1990 г., като цяло също имаха централно заключване.

Евентуални проблеми и повреди

190E като цяло е здрав и надежден, малко съществени проблеми ще срещнете с тях. Купето е здраво и не е ръждясало в повечето случаи. Качеството на боята също е на добро ниво, така че те все още блестят, ако се грижите за колата.

Под капака на двигателя ранните автомобили имаха едноредова ангренажна верига, а по-късните – двуредова, което е по-добро в дългосрочен план. Слушайте за признаци на дрънкане, които биха могли да подсказват износена ангренажна верига, особено при по-ранните автомобили с едноредова верига. Най-важно е да проверите корозионния инхибитор, който е бил използван. Правилният инхибитор ще означава безпроблемна работа. Неправилен инхибитор ще означава скъпи проблеми под формата на корозирала глава на цилиндъра.

Проверете под всмукателния колектор за евентуален теч на масло от гарнитурата на главата на цилиндъра. Не е необичайно да откриете теч, но обикновено не е нещо, за което да се тревожите. Отдолу предното окачване стои доста добре, струва си да се провери за износване. По-важното е да проверите за износване на втулките на задното окачване, което може да повлияе на управлението на автомобила. Проверете за сервизно досие, за да сте сигурни, че маслото е сменяно редовно, както и важни елементи като охлаждащата течност.

Mercedes 190 на пътя

Mercedes 190E не беше огнено кълбо на пътя, в най-добрия случай беше летаргичен, но спасителното му предимство беше, че беше доста икономичен. Пътуването беше гладко и удобно. Попива добре неравностите и изолира тези в купето от повечето гадинки отдолу. Днес е важно да проверите за износване на втулките на задното окачване. Износването там може да доведе до това, че задната част се опитва да управлява колата по доста обезпокоителен начин. Износените втулки могат да бъдат заменени доста евтино, ако е необходимо.

Mercedes 190

Разход на гориво

В града Мерцедес 190 E ще гори около 10-12 л/100 км в зависимост от стила на шофиране, но на гълго шофиране е нормално да очаквате около 8-9,0 л/100 км.

Безопасност

190E нямаше въздушни възглавници, собствениците трябваше да разчитат на прочутата здравина и цялост на каросерията на Benz. Спирачната система ABS беше стандартна за повечето модели, като базовият модел между 1991 и 1994 г. беше този, който пропусна тази най-важна функция за безопасност. Купувайки стара кола днес, си струва да проверите предпазните колани за износване и да обмислите тяхната смяна.

Mercedes 190

Цена

След бързо проучване, което направихме, излиза че може да намерите втора ръка (употреба) Mercedes 190 от 4500лв чак до 16 000лв, към момента на публикуване на статията. Всичко зависи от състоянието на колата.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

BMW X5 ревю

Когато BMW X5 излезе на сцената преди повече от две десетилетия, то даде началото на манията за по-спортни SUV автомобили, които изглеждаха по-скоро като...