Леки колиМерцедесMercedes A class W176 (от 2013 до 2018г, проблеми и повреди)

Mercedes A class W176 (от 2013 до 2018г, проблеми и повреди)

Mercedes A class W176 е представен на автомобилното изложение в Женева, проведено през март 2012 г., От Mercedes изненадаха публиката с третото поколение Mercedes A class W176 с пет врати, което изненадващо, не се е променило много от показания концептуален автомобил през 2011 г. на панаира в Шанхай.

През лятото на 2015 г. автомобилният производител от Щутгарт обяви актуализирана версия на Mercedes A-Class. Модификациите на екстериора на автомобила се ограничават до „гримирането“ на предната част, а в интериора няма радикални промени. Но предложението за двигатели е претърпяло по-подробна „ревизия“, както и списъкът с оборудване, който е получил набор от недостъпни досега опции.

Външните размери на „третия“ Mercedes A class W176 правят хечбека типичен представител на европейския C клас: 4299 мм дължина, 1433 мм височина и 1780 мм ширина.

В интериора на Mercedes A-class се усеща спортен дух, подкрепен от приличен дизайн и добра ергономичност. Багажното пространство не е особено предимство на този немски хечбек, като обемът му е едва 341 литра. Сгънати в съотношение 60:40, седалките увеличават капацитета до 1157 литра и образуват плоска товарна платформа.

Mercedes A class W176 – двигатели

Базовият Mercedes-Benz A180 хечбек е оборудван с четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване, който с обем от 1,6 литра генерира 122 конски сили при 5000 об / мин и 200 Нм въртящ момент в диапазона от 1250 до 4000 об / мин. Хармонично работят 6-степенната механична или роботизирана 7-степенна 7G-DCT с два съединителя, както и задвижването към предния мост. Ускорението до 100 км/ч отнема 8,6-8,9 секунди, „максималната скорост“ е 202 км/ч, а разходът на гориво не надвишава 5,4-5,7 литра в смесен режим.

Следващата в йерархията е версията A180d с 1,5-литров двигател с мощност 109 „коня“, чиято мощност е 260 Nm при 1750-2500 оборота в минута. Върви със същите скоростни кутии като гореспоменатия двигател. Той ускорява до 190 км/ч, като след 11,3 секунди изостава от 100 км/ч. Кола с ръчна скоростна кутия се нуждае средно от 4,1 литра „дизел“, а с „бензин“ – 0,2 литра по-малко.

Под капака на Mercedes A200 можете да откриете 1.6-литров турбо двигател, който осигурява 156 конски сили при 5300 об/мин и 250 Нм въртящ момент при 1250-4000 об/мин. Няма алтернативна трансмисия 7G-DCT, която да доставя мощност към предните колела. Характеристиките са на прилично ниво: 7,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч, 224 км/ч макс. скорост и 5,4 литра бензин на всеки „комбинирани“ 100 км.

Привилегията на „топ“ версията на A220 4Matic се счита за бензинов двигател с турбокомпресор и директно захранване с гориво с работен обем 2,0 литра. Той разполага със 184 „коня“ и 300 Нм максимална тяга, която се постига при 1200-4000 об/мин. Роботизираната скоростна кутия и системата за задвижване на четирите колела позволяват на автомобила да се „изстреля“ до 100 км/ч за 7,4 секунди, а максималната скорост е 228 км/ч. Деклариран разход на гориво – 6,6 литра в смесен режим.

Mercedes A класа, 3-то поколение – проблеми и повреди

Електрическите вериги може да бъдат компроментирани от навлизане на вода в багажника – интересно е, че може да се появи при употребявани автомобили, където проблемът не е отстранен. Водата влиза през отвори, които са разположени сравнително високо (под бронята), като ръбовете им не са уплътнени. Ремонтът се състои в подмяната му с нов и цялостно залепване и уплътняване на ръбовете. Типична повреда е повреда на водачите на люка, особено когато се използва рядко.

Мерцедес Дизел 1.8 (A 180 CDI, A 200 CDI) също не създава много проблеми, само в 2.1 (A 200 d, A 220 CDI и A 220 d) има (но не винаги) проблем с ангренажната верига. Разходите за смяна не са ниски, тъй като трябва да се отстрани на скоростната кутия, така че двигателят трябва да се свали.

Внимавайте с употребявани автомобили, оборудвани с трансмисия с двоен съединител 7G-DCT, защото след 180 000-200 000 км може да се наложи ремонт – напр. подмяна на мехатрониката.

Трябва да се помни, че Mercedes A-класа, както подобава на модерен автомобил, изисква подходящо диагностично оборудване. Достатъчно е да се каже, че дори прости операции не могат да бъдат извършени без използването на оригинално диагностично оборудване на Mercedes. Дори просто нещо като смяна на задните спирачни накладки изисква връзка с компютър, тъй като те се управляват електрически.

Mercedes A Class W176 – изтеглени от пазара

Поради неправилно инсталиране на предпазителя, различни функции на автомобила може да не работят. Те включват детектор за присъствие на пътник на седалката, дисплей за състоянието на въздушната възглавница за пътника, инструменти и чистачки на предното стъкло. Това може да доведе до инцидент или повишен риск от нараняване на пътниците в случай на инцидент. Изтеглянето се отнася за автомобили, произведени между 9 септември и 7 ноември 2014 г.

В устройството за контрол на електронната стабилизираща програма (ESP) на засегнатите превозни средства е инсталиран неправилен софтуер. Изтеглянето се отнася за автомобили, произведени през 2012, 2013 и 2014 г.

В тръбопроводите за налягане на горивото могат да се образуват пукнатини, което да доведе до изтичане на гориво и пожари на превозни средства. Изтеглянето се отнася за автомобили с четирицилиндров дизелов двигател, произведени между 28 октомври 2015 г. и 19 ноември 2015 г.

Неправилното монтиране на кутията с предпазители може да доведе до пожар и загуба на електричество. В случай на загуба на контакт, двигателят може да се изключи, докато автомобилът е в движение, а системата за подпомагане на кормилното управление, SRS системата (напр. въздушни възглавници), ESP или арматурното табло може да се повредят, с повишен риск от нараняване. Изземването се отнася за автомобили, произведени между март 2016 г. и април 2016 г.

Деформацията на корпуса на задната лява странична въздушна възглавница може да доведе до блокиране или повреда при отваряне в случай на удар. Изтеглянето се отнася за автомобили, произведени през ноември 2015 г.

Съотношението на сместа в предните въздушни възглавници за коленете, таза и страничните завеси може да не е правилно. В случай на злополука, която изисква отваряне на въздушните възглавници, това може да доведе до неправилно надуване на въздушните възглавници. Изземването важи за автомобили, произведени от 8 август 2016 г. до 6 март 2017 г.

Кормилната колона не е достатъчно заземена. В резултат на това, в случай на
електростатичен разряд, въздушната възглавница на водача може да се отвори, когато
не е необходима. Това може да причини инцидент. Отмяната важи за автомобили, произведени между 11.2011 и 07.2017.

Прилепването на долната част на предното стъкло към каросерията може да е недостатъчно. В случай на инцидент, предното стъкло може да се отдели от каросерията, компрометирайки защитния ефект на въздушната възглавница за пътника. Отмяната важи за автомобили, произведени между 24.05.2017 г. – 29.05.2017 г.

Софтуерът на комуникационния модул за системата за спешни повиквания (eCall) е дефектен. В резултат на това може да е невъзможно да се установи гласова връзка с центъра за спешни повиквания на Mercedes-Benz или да се прехвърлят данни за автомобила. Mercedes-Benz CLA, GLA, SLC, A-Class, AMG GT, C-Class, E-Class, S-Class, SL, B-Class, GLC, CLS и G-Class, произведени между 2016 и 2018 г. се завръщат.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии