Mercedes C Class W204 ревю (2007-2014)

Mercedes C Class! Имиджът има голямо значение, когато става въпрос за продажба на автомобили. Известната трилъчева звезда все още има огромен авторитет и си остава една от най-желаните марки автомобили за притежаване. Това обаче не трае вечно и през 90-те години на миналия век Mercedes-Benz имаше опасност да загуби репутацията си за качество на изработката и солиден инженеринг с различни проблеми с ръждата и електрически проблеми.

Там, където Mercedes C Class не отговаря напълно на очакванията, е управлението. Въпреки всички приказки на Mercedes-Benz за динамика и пъргавина, той не е толкова остър, колкото бихте очаквали, а управлението е твърде леко и изкуствено. Но когато става дума за качество на возене, C-класата е невероятно завършена и изискана. И точно тези две думи обобщават прекрасно този висококачествен салон.

През март 2011 г. Mercedes C Class беше фейслифт с по-остър външен вид плюс подобрения в интериора. Въпреки това най-големите промени настъпиха под предния капак с турбокомпресори, които замениха компресорите при бензиновите двигатели, подобрения с до 31 процента в разхода на гориво и добавяне на ECO start/stop функция като стандарт.

Mercedes C Class двигатели, задвижване и производителност (седан)

Опциите за представяне на Mercedes-Benz C-Class са разделени между пестеливи дизелови двигатели и плавни бензинови двигатели.

Mercedes-Benz C класа – бензинови двигатели

През 2012 г. моделите C180 и C200 получиха етикет BlueEfficiency и C180 смени своя 1,8-литров двигател с нов 1,6-литров агрегат със 154 к.с., който осигурява 0-100 км.ч. за 8,5 секунди, независимо дали избирате ръчна или автоматична скоростна кутия. C250 е единственият друг бензинов двигател, който се предлага и ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,2 секунди благодарение на 201 к.с. от неговия 1,8-литров бензинов двигател с компресор. За разлика от C180, C250 идва само със седемстепенна автоматична скоростна кутия, така че няма ръчна опция за C250.

Mercedes C Class – дизелови двигатели

Mercedes C Class W204
CC0, Wikimedia

Същият 2,1-литров турбодизелов двигател се отличава с различна мощност в C-Class. За C200 CDI той предлага 134 к.с., докато C220 CDI има 167 к.с., а C250 CDI осигурява 201 к.с. При дизел C250, C-Class ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,0 секунди, докато моделите C200 и C220 записват същата пружина съответно за 9,1 и 8,1 секунди, оборудвани с автоматични скоростни кутии. За тези, които искат още повече финес и производителност от своята дизелова C-класа, предлага се C350 CDI, който разполага с 262 к.с., за да го видите от 0-100 км.ч. само за 6,0 секунди.

Кой модел препоръчват експертите

1,6-литровият бензинов двигател на C180 предлага евтин начин за притежание на Mercedes C Class с добра икономия, но C220 CDI е най-добрият залог за всички експлоатационни разходи и производителност.

Мерцедс C-класата е пъргава, завършена и стабилна. Дори при неблагоприятни условия и силен дъжд колата се държи на пътя впечатляващо, завива добре и има малко накланяне на каросерията. Тя също е върховен магистрален круизър, тъй като  вози превъзходно и се чувства много стабилна при скорост. Пакет Advanced Agility заздравява управлението и изостря реакцията на скоростната кутия просто чрез превключване на бутон на таблото, който я премества между комфортен и спортен режим.

Интериор на Mercedes C Class

Mercedes C Class W204
CC0, Wikimedia

Има някои радикални промени в Mercedes C класата. В сравнение с предишния модел той е по-голям и по-широк, така че се усеща по-просторен, особено отзад благодарение на прилично място за краката и главите. Багажникът също е щедър и с широк отвор и широк товарен под, така че е практичен за седан. Благодарение на превъзходната позиция на шофиране и изобилието от настройки на седалката и волана, средата на шофиране се усеща просторна, но има някои критики.

Кабината може би изглежда малко утилитарна и й липсва усещане за чар. Като цяло това е изчистен и непретенциозен дизайн, докато разпределителната уредба има качествена изработка. Има достатъчно място отзад (като за този тип кола) и добро пространство за главата, въпреки че е разочароващо, че сгъваемите задни седалки не са стандартни.

Задвижваната с крак спирачка е добра, когато е свързана с автоматична скоростна кутия – но за автомобили с ръчно управление може да бъде изнервящо изживяване, опитвайки се да съчетаете съединителя и газта с освобождаването на ръчната спирачка. Новата система, наречена Hill Start Assist, улавя, когато превозното средство е на наклон и, когато колата е на предавка, забавя освобождаването на спирачките, след като кракът на водача е свален достатъчно дълго, за да се покрие газта и ръчната спирачка да се откачат.

Що се отнася до нивата на оборудване, гамата C-Class е опростена от предишните пет нива до само три: SE, Elegance и Sport. Моделът Sport се разпознава лесно по голяма звезда на Mercedes, разположена в средата на радиаторната решетка, вместо върху предния капак.

Шофиране на Mercedes C Class (2007 – 2014)

Шофирането със сигурност е много изискано. Шумът от вятъра на пътя е впечатляващо нисък при скорост, но най-добрият аспект на Mercedes C Class е отличното возене. Дори по изключително неравни пътища той се справя без усилие, но това не означава, че е мек в завоите. Селективната амортисьорна система Agility Control гарантира, че контролът върху тялото и стабилността са отлични, без да се прави компромис с комфорта. Това означава, че завива прецизно и вдъхва голямо доверие – тогава е жалко, че на кормилното управление му липсва малко острота и може да се почувства смущаващо леко при по-високи скорости.

Системата за контрол на пъргавината обаче е впечатляваща, особено след като е стандартна за всички модели. Това включва селективно затихване, което контролира амортисьорите според условията на шофиране. Той използва хидромеханика, за да предложи меко амортизиране при шофиране по прав път например или по-твърдо амортизиране при завиване. Предлага се и допълнителна програма Advanced Agility със „спортен“ режим на шофиране.

Има много двигатели, от които да избирате в гамата C-Class – всички от които са пренесени от предишната Mercedes C Class, но с подобрение на мощността, въртящия момент и ефективността. Базовият модел е C180 Kompressor, който е същият 1,8-литров двигател, който се използва в по-мощния C200 Kompressor (знаем объркващо, но това е същият начин, по който BMW маркира колите си, така че не бива да се изненадваме).

Някои хора не са убедени от компресорните четирицилиндрови компресорни агрегати, които Mercedes продължава да използва, но този подобрен 1,8-литров агрегат може да коригира този баланс. Благодарение на модификациите, версията C200 K с висока мощност вече има 20 к.с. повече и генерира своя максимален въртящ момент от 250 Nm при 2800 об./мин., докато икономията на гориво и производителността са подобрени. Чувства се достатъчно енергичен ниско долу и въпреки че му липсва прилична нотка на двигателя, той е изненадващо отзивчив, когато е съчетан с петстепенна автоматична скоростна кутия и не е мърляв.

Повечето хора обаче избират дизел и моделите C200 CDI и C220 CDI използват един и същ 2,2-литров дизелов двигател, който е плавен и отзивчив, въпреки че бихме препоръчали да се придържате към автоматичен модел, тъй като ръчната скоростна кутия на C-класата е малко пружиниращ и не толкова приятен за използване.

Mercedes G63 AMG / 2014 Ревю

Предимства и недостатъци на Mercedes C Class

Предимства

  • Euro NCAP 5 звезди за защита на пътниците, 3 звезди за защита на децата на пътниците, 2 звезди за защита на пешеходците;
  • при фейслифта на C-Class след 2012 г. сателитната навигация COMAND приема седемцифрени пощенски кодове;
  • индикаторът за обслужване може да бъде пренастроен с помощта на последователност, включваща колонните дръжки.

Недостатъци

  • оплакване от шумни електрически сгъваеми огледала;
  • има изявена критика към яркостта на дисплея на инструментите на фейслифт модела от 2012 г.

Багажник, практичност и безопасност

Безопасността на Mercedes C Class обикновено е отлична. Фирмата е пионер в тази област и тази C-класа включва редица иновации, налични и в по-големите модели на E-класа и S-класа, включително седем въздушни възглавници като стандарт и опцията за системата PRE-SAFE на компанията, която подготвя автомобил за катастрофа чрез свързване на спирачната помощ и електронната стабилизираща програма и опъва предпазните колани, регулира позицията на седалката на водача и затваря люка.

Ето защо не е изненадващо, че C-класата получи максимум пет звезди при краш тестовете на Euro NCAP. За седан практичността е доста добра. Големият багажник е повече от способен да побере няколко куфара и е доста близо до земята, което прави товаренето лесно. Вътре в кабината има редица места за съхранение, като просторната климатизирана жабка, кошчета на вратата и подлакътник, който служи и като отвор.

Резюме

Стига да имате разумни очаквания за това какво ще получите за цената, която планирате да платите, W204 C-Class има всички характеристики на много здрав автомобил втора употреба .

Стремете се към доказана, обширна сервизна история при особено малък пробег и внимавайте за потенциално болезнени, но лесно избегнати проблеми, подчертани на страница първа от този преглед. Но иначе тази C-класа е хубава кола.

Малките бензинови двигатели се считат за особено здрави, така че ако не се нуждаете от икономия на дизелово гориво или висока производителност, тогава бихме препоръчали опция за един от тях. Поддържайте го чисто, поставете лична табела с номер и ще бъдете обект на завист от всичките си съседи за години напред.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии