Новия Мерцедес C Класа Ревю (2023)

Най-новият Мерцедес C класа на Mercedes-Benz много прилича на миниатюрна S-класа. Изглежда подобно на флагманския седан на марката отвътре и отвън и предлага много от същите технологични характеристики, само че в по-малък пакет, който е по-спортен за шофиране.

Мерцедес C класа

Плюшеният интериор на Мерцедес C класа впечатлява с луксозни материали и модерни дисплеи, но има няколко твърде много чувствителни на допир контроли за нашия вкус. Плавният 2.0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор е стандартен за модела C300, а има и по-мощни варианти AMG C43 и C63, ако искате вашата Мерцедес C класа с голяма порция ръмжене.

Стандартната Мерцедес C класа предлага висока производителност, но й липсва усъвършенствано шаси, тъй като возията може да стане неудобна по неравни пътища, а кормилното управление няма обратна връзка. Въпреки че може да не се управлява толкова добре, колкото конкурентите, включително BMW 3 и Ауди A4, Mercedes C-класата все още е силен конкурент в сегмента на компактните луксозни седани.

Какво ново има при Мерцедес C класа?

Седанът е преработен за 2022 г. и Mercedes не е направил никакви промени по него за 2023 г. Засега версиите купе и кабриолет от предишното поколение C-класа се пренасят през 2023 г., но очакваме те в крайна сметка да бъдат заменени от нов модел, наречен CLE-клас.

Цени на Мерцедес C класа (2023)

  • C300 седан Premium – 46 000 долара
  • C300 седан Exclusive – 48 150 долара
  • C300 седан Pinnacle – 49 850 долара
  • C300 купе – 50 600 долара
  • C300 кабриолет – 58 300 долара

Някои препоръчват C300, защото той представлява най-новото поколение на C-класата. Седанът вече предлага три нива на оборудване – Premium, Exclusive и Pinnacle – които обединяват популярните опции. О

блицовката Exclusive е най-добрата за ценат си. Все още има много опции, включително спортно изглеждащ пакет AMG Line, панорамен покрив и навигация. Добавянето на 4Matic задвижване на всички колела струва 4000лв допълнително.

Двигател, трансмисия и производителност на Мерцедес C класа

Alexander Migl, CC BY-SA 4.0
Alexander Migl, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Всички седани C-класа от 2023 г. се задвижват от един и същ 2.0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор с мощност 255 к.с. и носят емблемата с името C300 на оформения си капак на багажника.

Turbo four е подобрен от 48-волтова хибридна система, която може временно да осигури до 20 допълнителни конски сили. Задвижването на всички колела остава опция, като задвижването на задните колела е стандартната настройка.

Деветстепенна автоматична трансмисия е единствената предлагана скоростна кутия. При тестове C300 4Matic със задвижване на четирите колела ускори до 100 км/ч за 5.3 секунди, изпреварвайки предишното поколение C-класа с 0.1 секунда. Управлението е пъргаво, както се очаква от компактен спортен седан, но липсата на усещане за управление и лекото качество на возене ее в малък минус.

Спирачната ефективност е добра и C300 сприрая от 100км.ч. само за 50м. Купето и кабриолетът C300, които продължават през 2023 г. на платформата от предишното поколение C-класа, се задвижват от четирицилиндров двигател с турбокомпресор, който също дава 255 конски сили, но не използва същата 48-волтова хибридна система като седана.

Икономия на гориво

EPA изчислява, че примерите със задно задвижване на C-класата трябва да осигурят сравнително добра икономия. C300 4Matic със задвижване на четирите колела побеждава своя рейтинг за магистрала. За повече информация относно разхода на гориво на C-класата посетете уебсайта на EPA.

Интериор, комфорт и товар

C-класата се предлага с високотехнологична кабина, която отразява тази на по-големия флагман от S-класа. Всички модели се предлагат с дигитален дисплей с измервателен уред, чувствителни на допир контроли и множество удобства. Новият модел разполага с волан, който изглежда подобен на този на S-класата, а Mercedes C класа предлага богат списък от стандартни луксозни функции като отопляеми предни седалки с настройки за памет, люк на покрива, дървена облицовка с отворени пори и алуминиеви акценти. Като цяло Мерцедес C класа е с около 5см по-дълга от изходящия модел, а междуосието й е удължено с близо 3см. Mercedes-Benz казва, че това води до повече място за краката на задните седалки, но в действителност разликата е незначителна.

Спецификации

2022 Mercedes-Benz C300 4Matic
Тип превозно средство: двигател отпред, задвижване на всички колела, 5 пътника, седан с 4 врати

ЦЕНА
Базово/тествано: $46 600/$63 590
Опции: пакет за оборудване Pinnacle (съраунд звук Burmester, система за съраунд изглед, навигация с разширено видео, хед-ъп дисплей), $3950; AMG линия (спортно окачване и кормилно управление, волан с плоско дъно, напречно пробити спирачни ротори, AMG бодикит), $3400; напа кожа, $ 2590; пакет за подпомагане на водача (адаптивен круиз контрол с помощ при управление, активен спирачен асистент), $1700; LED фарове, $1100; шибидах, $1000; Селенит сива боя, $ 750; 19-инчови джанти, $600; вентилирани предни седалки, $450; Радио SiriusXM, $350; допълнителни 12V и USB портове, $300; отопляем волан, $250; видеорегистратор, $200; дървена облицовка, $ 200; акустично стъкло, $150

ДВИГАТЕЛ
турбокомпресор и междинно охлаждане DOHC 16-клапанов редови-4, алуминиев блок и глава, директно впръскване на гориво
Обем: 122 in3, 1991 cm3
Мощност: 255 к.с. при 5800 об./мин
Въртящ момент: 295 lb-ft при 2000 об./мин

ТРАНСМИСИЯ
9-степенен автоматик

ШАСИ
Окачване, F/R: multilink/multilink
Спирачки, F/R: 13,5-инчов вентилиран, кръстосано пробит диск/13,0-инчов вентилиран диск
Гуми: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
F: 225/40R-19 93Y MO
R: 255/35R-19 96Y MO

РАЗМЕРИ
Междуосие: 112,8 инча
Дължина: 187,0 инча
Ширина: 71,7 инча
Височина: 56,6 инча
Пътнически обем: 94 ft3
Обем на багажника: 13 ft3
Собствено тегло: 4044 lb

C/D РЕЗУЛТАТИ ОТ ТЕСТА
60 мили/ч: 5,3 сек
1/4-миля: 14,0 сек при 98 мили/ч
100 мили/ч: 14,7 сек
Резултатите по-горе пропускат разгръщане на 1 фут от 0,3 сек.
Подвижен старт, 5–60 mph: 6,4 сек
Top Gear, 30–50 mph: 3,3 сек
Топ предавка, 50–70 мили/ч: 4,2 сек
Максимална скорост (gov ltd): 129 mph
Спиране, 70–0 mph: 154 ft
Спиране, 100–0 mph: 314 ft
Издържане на пътя, 300 фута Skidpad: 0,91 g

C/D ИКОНОМИЯ НА ГОРИВО
Наблюдавано: 25 mpg
75 mph Шофиране по магистрала: 35 mpg
Обхват на магистрала със скорост 75 mph: 600 мили

EPA ИКОНОМИЯ НА ГОРИВО
Комбинирано/градско/магистрала: 27/23/33 mpg

предишна статия
Следваща статия
Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Volkswagen Passat от 2007

През 2007 г. компанията изцяло преработва седана на Volkswagen Passat, като  подчертава по-европейски стил. Thomas doerfer, CC BY 3.0 / Wikimedia Така Volkswagen Passat се превърна...