Бърз преглед за цена за Ситроен Ами (2022 -)
- Цена за нова кола – от 18 000 лв – 19 800лв
- Цена втора ръка – 13250лв – 19250лв
- Обхват с едно зареждане – 75км
(цените са ориентировъчни на средна база)
Плюсове и Минуси на Ситроен Ами
Предимства:
- Забавен, фънки „градски транспорт“;
- По-сух и по-безопасен от мотопед;
- Евтини за закупуване и наемане, ниска поддръжка и разходи.
Недостатъци:
- Това е четириколка, а не кола :), шегуваме се, все пак е двуместна електрическа кола, за която трябва да имате категория AM;
- Много ниско ниво на оборудване;
- Само с ляв волан / недостатък само за англичани и някои други /
Ревю на Ситроен Ами (Citroen Ami 2022-)
Citroen Ami може да има четири колела и волан, но не можете да го сравните с други малки електрически автомобили като Renault Zoe и Honda. Не е толкова практичен по отношение на обхват, капацитет за превоз на пътници и пространство за багаж.
В очите на закона Ami се класифицира като чисто електрически квадрицикъл ( Хенри Форд представя една своя експериментална кола под това име) – и това го поставя в същия лагер превозни средства като Renault Twizy и G-Wiz. Той е малък, с размери само 2410 мм дължина, 1290 мм ширина и 1525 мм височина. Той е по-малък от оригинално Mini и достатъчно компактен, за да го паркирате отстрани на пътя.
Има няколко недостатъка, но нито един от тях не е достатъчно сериозен, за да дискредитира скъпарската Ами.
Ситроен Ами е доста бавен всъщност. Тъй като това е четириколка, неговата мощност и максимална скорост са ограничени. И така, Ситроен Ами има само 8 к.с. и има максимална скорост от само 45км.ч.в час, което го прави страхотен за движение из града, но направо плашещ за по-бързите пътища. Все пак тези ограничения означават, че е законно да шофирате такъв, ако имате книжка за мотопед.
Какъв е Citroen Ami отвътре?
Вътре в Ами няма много място, но Ситроен със сигурност са се възползвали максимално от него. Пътническата седалка е монтирана малко зад седалката на водача, което позволява на пътниците да седят по-близо един до друг, без да се прави компромис с пространството за раменете.
Седалките също крадат малко повече място поради размера си. Те са тънки и основни, само с лека възглавница върху пластмасова рамка. Има и дупка в облегалката за допълнително намаляване на теглото.
Те не са най-поддържащите седалки в света, но като се има предвид, че Ami е проектиран само за кратки преходи из града, това не е сериозен проблем. По-важното е, че те имат достатъчно регулиране напред и назад, за да позволят на по-високите шофьори да намерят удобна позиция зад волана.
Не получавате подходящ багажник, но Citroen е разработил някои умни решения за съхранение в кабината на Ами . Например, под арматурното табло има кубче, което е идеално оразмерено за стандартна кабинна чанта на самолет. Има и малко място зад седалките за съхранение на пазарски чанти и масивни кошчета на вратите, които ще погълнат както калъфи за лаптоп, така и дамски чанти.
Хубави са таблата за вещи на таблото. Не се знае как Citroen успя, но има кобур за почти всеки предмет, който някога ще носите в колата си.
Интериор на Ситроен Ами
Ami никога не се чувства тесен, въпреки че това отчасти се дължи на голямото количество стъкло около кабината. Светлината облива интериора като цунами, карайки пространството да изглежда по-голямо, отколкото е. И ако трябва да носите още по-луксозни вещи, винаги можете да изберете Citroen Ami Cargo, който премахва седалката за пътника, за да освободи още повече място за съхранение.
Въпреки това е честно да се каже, че интериорът на Ami е базов. Играчки изобщо няма. Вие дори не получавате радио като стандарт, въпреки че Citroen ще ви продаде официален Bluetooth високоговорител с марката Ami, който стои спретнато в слота пред волана. Единствената стандартна технология е крехък държач за смартфон и USB кабел, който ви позволява да зареждате телефона си и да го използвате като сателитна навигация.
Пластмасите са твърди и функционални и има много малко заглушаване на звука. Този оголен манталитет е може би най-добре обобщен от откритата кормилна колона. Ако погледнете надолу в пространството за краката, можете да видите как работи, докато шофирате.
Всеки, който е решил да надстрои Renault Twizy, ще се радва да научи, че Ситроен Ами има подходящи прозорци, които ще предпазят от проникване на външни фактори, ако не и заглушаване. Въпреки това, няма никакви дръжки за навиване, да не говорим за електрически контрол. Вместо това прозорецът е хоризонтално закрепен на панти наполовина нагоре като прозорец на лек самолет. Разгъвате го и го закрепвате с пластмасова скоба отвън. 🙂
Citroen Ami двигател и производителност
В Ситроен Ами има само един двигател и батерия – и те не са точно големи или мощни. Моторът произвежда само 8 к.с., докато батерията е малка единица от 5,5 kWh.
Шофиране на Citroen Ami
Тези цифри звучат жалко, но Ситроен Ами има достатъчно сила, за да изненада по-големите коли из града. Цялата мощност на двигателя е налична от покой, така че тази малка кола се отдалечава от светофара като „прашка“. И тъй като максималната скорост е само 45км.ч. в час, можете да третирате газта като ключ за включване/изключване. Това е страхотно забавление – просто натиснете педала до пода и го оставете там, докато не стигнете червен светофар.
Обхват и зареждане на Citroen Аmi
Максималният обхват е в най-добрия случай е около 75км, което твърдо ограничава Ситроен Ами до градски задължения. Въпреки това открихме, че тази цифра е доста точна. Citroen Ami е много лек, което означава, че моторът и батерията не трябва да работят усилено, за да го движат.
Зареждането също е бързо. Нямате никаква фантастична технология за бързо зареждане (защото това би било твърде скъпо), но батерията все пак може да поеме 100 процента заряд само за три часа. Citroen Ami се предлага и с адаптер тип 2, така че можете да го свържете към точка за зареждане в града – но това не го прави по-бързо.
Какво е да караш Ситроен Ами?
Комично. Има малко други неща, които се карат като Citroen Ami – и има малко коли, които обръщат толкова много погледи назад. Потребители споделя че получават повече внимание с този малка електрическа четириколка, отколкото ако карат Ламборгини.
Това е сурово преживяване. Няма сервоусилвател на волана, много малък ход на окачването и постоянно хленчене от електрическия мотор, докато шофирате. Гладките пътища са лесни, но калдъръмените улици превръщат Ситроен Ами в мобилен салон за масажи, който избива гръбначния ви стълб. Поне ще спестите пари за масажист.
Кормилното управление не е особено директно и също е малко неясно около центъра. Но можете да прежалите това, защото никога не карате достатъчно бързо, за да се нуждаете от остър като бръснач волан – и повечето хора разбират защо Citroen се възползва от възможността да спести няколко стотинки за спортна кормилна рейка.
Малките размери на Ситроен Ами работят както за, така и против него. Лесно е да се почувствате уплашени, когато седите на светлините до камион, но е истинска благодат, когато се опитвате да слезете по градска улица, предназначена за коли, много по-малки от превозните средства, които са по съвременните пътища.
Какви модели Ситроен Ами са налични?
В гамата на Citroen Ami има три цветни пакета и две специални издания. Въпреки това има много ограничено количество, което можете да направите за външния вид на Citroen Ami – пакетите Ami Orange, Blue или Grey наистина добавят само малки петна от външен цвят и само малки детайли получават редизайн. Всъщност можете сами да добавите цветните елементи, тъй като това включва стикери на вратата и задната колона, тапицерии, мрежи за съхранение на вратите и цветно кодирани кутии на таблото.
Нито един от пакетите не добавя допълнителна практичност, но те носят малко повече характер на Ami. Дали смятате, че има нужда от него на цена до 20% от първоначалната цена на Ami, зависи от вас.
Какво друго трябва да знаете за Citroen Ami?
Дори и с предизвикателната и променяща се финансова ситуация в България, Citroen се придържа към обещанието си да направи достъпа до Ami относително достъпен. Това е сред най-евтините нови автомобили в България с цени, започващи от около 18000лв.
Пакетите добавят сериозна част към цената, така че е трудно да се препоръчат обективно. Въпреки това, Citroen Ami е повече емоционална покупка, отколкото рационална, така че ако решите да добавите и няколко допълнителни цвята направете го.щ
Добре ли е да си купите Ситроен Ами?
Решението дали Citroen Ami ще отговаря на начина ви на живот зависи изцяло от това откъде започвате. В сравнение с кола, той е бавен, няма оборудване за безопасност и е доста неудобен.
Започва обаче да изглежда много привлекателно на фона на мотопед, скутер или велосипед. Получавате устойчив на атмосферни влияния защитен пашкул, място за пътник и място за багаж. Освен това е достатъчно малък, за да се движите по градските алеи и достатъчно къс, за да паркирате почти на всяко място, което намерите.
Това не е привлекателна алтернатива на колата, но е чудесно средство за придвижване в пренаселен град. Трябва да свикнете да виждате и такива микро превозни средства по пътя. Има още по пътя от тях подобни на Renault и SEAT.
Какво харесват хората в Citroen Ami?
Citroen Ami е очарователен и лесен за обичане. Освен това е лесен за паркиране, бърз за зареждане и достатъчно малък, за да премахне многото стрес от шофирането в града. Няма да намерите нищо друго в продажба, което да привлече същото количество внимание от минувачите.
Какво не се харесва
Ситроен Ами е забавна градска играчка. Ако можете да си позволите само една кола, препоръчваме да изберете нещо малко по-конвенционално. Освен това е бавен, много обикновен отвътре и му липсват функции за безопасност. Обхватът от 75км.ч. не е особено голям и се предлага само в един цвят.