РевютаSkoda Kodiaq 4x4 (ревю на Шкода Кодиак)

Skoda Kodiaq 4×4 (ревю на Шкода Кодиак)

Skoda Kodiaq е SUV на Шкода, наречен на вид мечка обитаваща Аляска и базиран на зашеметяващата концепция Vision S.

Купувачите на големи SUV автомобили като Skoda Kodiaq 4×4 едва ли ще се интересуват твърде много от това как се справя със завоите при висока скорост, но е успокояващо да се знае, че тази голяма Skoda предлага добър баланс при возене и управление като цяло.

Под този солидно изглеждащ външен вид на Kodiaq се крие универсалната MQB платформа на VW Group. Тази архитектура на шасито е в основата на всичко от спортния автомобил Audi TT до този семеен SUV , подчертавайки колко мащабно е то. Skoda получава стандартно оформление на окачването за своя клас, с подпори MacPherson, които се грижат за амортисьорите отпред и многораменна ос отзад.

Бензинови двигатели Skoda Kodiaq 4×4

1,5-литров бензинов двигател започва гамата със 148 к.с., ускорявайки Kodiaq от 0-100 км.ч. за малко под 10 секунди с автоматична скоростна кутия. Това е респектираща цифра, но понякога поражда чувството, че двигателят трябва да работи доста усилено за да ги достигне, така че този двигател е най-подходящ за градско шофиране.

2,0-литровият бензинов двигател със 187 к.с. е по-мощният бензинов избор, въпреки че това вероятно ще бъде рядък избор поради високата цена и разхода на гориво. Предлага се от SE L Executive оборудване, което ускорява Skoda Kodiaq 4×4 от 0-100 км.ч. за 7,7 секунди. Той работи най-добре, когато се управлява разумно.

2,0-литровият бензинов двигател със 187 к.с. има задвижване на четирите колела и седемстепенна автоматична DSG трансмисия. Тук за съжаление няма опция за предно задвижване или ръчна трансмисия. Скоростната кутия е впечатляваща благодарение на плавните, бързи смени.

Дизелови двигатели на Шкода Кодиак

Доказаните 2,0-литрови дизели на Volkswagen Group влизат в действие и се открояват като мощни и ефективни. Вече се предлагат като една единствена версия със 197 к.с., която ускорява от 0 до 100 км.ч. за по-малко от осем секунди. Жалко, че версията със 147 к.с. е преустановена, тъй като предлагаше по-добра икономия на гориво за сметка на част от производителността, но все пак се чувстваше достатъчно мощна и беше по-евтина.

Skoda Kodiaq 4x4

Всички дизелови двигатели вече се предлагат със седемстепенна DSG автоматична трансмисия по подразбиране, докато бензиновите 187 к.с. и дизеловите 197 к.с. също получават задвижване на четирите колела като стандарт. Това е малко жалко, тъй като версията Sportline е малко мудна с тази скоростна кутия. Вместо дизелов двигател, Skoda Kodiaq vRS вече е оборудван с 2,0-литров TSI бензинов двигател. Той има 242 к.с., време за 6,6 секунди 0-100 км.ч. и максимална скорост от 230 км.ч., но високата му цена и експлоатационни разходи означават, че е малко вероятно да стане фаворит.

Интериор на Skoda Kodiaq 4×4

Skoda Kodiaq 4x4

Вътре дизайнът е смесица от познато и ново. Наподобяващите дърво инкрустации, покриващи таблото, няма да се харесат на всички, но помагат на Kodiaq да изглежда по-престижен. Има масивна централна конзола с точното количество бутони и превключватели, докато фокусната точка при моделите с по-високи спецификации е 9,2-инчовият сензорен екран с лъскава черна панел и чувствителни на допир бутони.

Облицовката на SE Drive версията отговаря на своите конкуренти, когато става въпрос за предлагания комплект, и се предлага със сателитна навигация като стандарт. Системата SmartLink+ на Skoda е стандартна за цялата гама и носи свързаност с Android Auto и Apple CarPlay. Това означава, че можете да използвате телефона си и за навигация, който е лесен за използване.

Багажник и място за съхранение

Skoda Kodiaq 4x4

Това е областта, в която Skoda Kodiaq 4×4 трябва да превъзхожда, за да успее и, за щастие, до голяма степен го прави. Не е прекалено голяма на пътя, но предлага отлично пространство за повечето пътници и водещ в класа си багажник.

Мястото за съхранение също е на ниво. Пътникът отпред има достъп до кошче на централната конзола, място за съхранение на телефон, няколко поставки за чаши, плюс две жабки – една конвенционална и втора с повдигащ се капак зад панела на арматурното табло в дървен стил. Пътниците отзад разполагат и с кокетни масички с вградени поставки за чаши и светлини.

При 7-местната Skoda багажника има 270-литров капацитет с всички използвани седалки, подобно на повечето суперминита, но това се увеличава пространството от 560 до 765 литра при петместна форма. При 7-местната версия със сгънати седем седалки ще имате целите 2005 литра.

Виж още:

Шкода Карок – ревю на Skoda Karoq от 2017 досега
Шкода Супърб – преглед на Skoda Superb
Шкода Камик  от 2019 досега
Шкода Октавия (Skoda Octavia II)
Шкода Йети (Skoda Yeti) – 2009-2017

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Porsche Panamera 2017

Изцяло новото Porsche Panamera от 2017г. счупва рамката на спортен седан. От Порше проектират моделът с цел да създадат един спортнен, луксозен и елегантен...