Skoda Kodiaq е SUV на Шкода, наречен на вид мечка обитаваща Аляска и базиран на зашеметяващата концепция Vision S.
Купувачите на големи SUV автомобили като Skoda Kodiaq 4×4 едва ли ще се интересуват твърде много от това как се справя със завоите при висока скорост, но е успокояващо да се знае, че тази голяма Skoda предлага добър баланс при возене и управление като цяло.
Под този солидно изглеждащ външен вид на Kodiaq се крие универсалната MQB платформа на VW Group. Тази архитектура на шасито е в основата на всичко от спортния автомобил Audi TT до този семеен SUV , подчертавайки колко мащабно е то. Skoda получава стандартно оформление на окачването за своя клас, с подпори MacPherson, които се грижат за амортисьорите отпред и многораменна ос отзад.
Бензинови двигатели Skoda Kodiaq 4×4
1,5-литров бензинов двигател започва гамата със 148 к.с., ускорявайки Kodiaq от 0-100 км.ч. за малко под 10 секунди с автоматична скоростна кутия. Това е респектираща цифра, но понякога поражда чувството, че двигателят трябва да работи доста усилено за да ги достигне, така че този двигател е най-подходящ за градско шофиране.
2,0-литровият бензинов двигател със 187 к.с. е по-мощният бензинов избор, въпреки че това вероятно ще бъде рядък избор поради високата цена и разхода на гориво. Предлага се от SE L Executive оборудване, което ускорява Skoda Kodiaq 4×4 от 0-100 км.ч. за 7,7 секунди. Той работи най-добре, когато се управлява разумно.
2,0-литровият бензинов двигател със 187 к.с. има задвижване на четирите колела и седемстепенна автоматична DSG трансмисия. Тук за съжаление няма опция за предно задвижване или ръчна трансмисия. Скоростната кутия е впечатляваща благодарение на плавните, бързи смени.
Дизелови двигатели на Шкода Кодиак
Доказаните 2,0-литрови дизели на Volkswagen Group влизат в действие и се открояват като мощни и ефективни. Вече се предлагат като една единствена версия със 197 к.с., която ускорява от 0 до 100 км.ч. за по-малко от осем секунди. Жалко, че версията със 147 к.с. е преустановена, тъй като предлагаше по-добра икономия на гориво за сметка на част от производителността, но все пак се чувстваше достатъчно мощна и беше по-евтина.
Всички дизелови двигатели вече се предлагат със седемстепенна DSG автоматична трансмисия по подразбиране, докато бензиновите 187 к.с. и дизеловите 197 к.с. също получават задвижване на четирите колела като стандарт. Това е малко жалко, тъй като версията Sportline е малко мудна с тази скоростна кутия. Вместо дизелов двигател, Skoda Kodiaq vRS вече е оборудван с 2,0-литров TSI бензинов двигател. Той има 242 к.с., време за 6,6 секунди 0-100 км.ч. и максимална скорост от 230 км.ч., но високата му цена и експлоатационни разходи означават, че е малко вероятно да стане фаворит.
Интериор на Skoda Kodiaq 4×4
Вътре дизайнът е смесица от познато и ново. Наподобяващите дърво инкрустации, покриващи таблото, няма да се харесат на всички, но помагат на Kodiaq да изглежда по-престижен. Има масивна централна конзола с точното количество бутони и превключватели, докато фокусната точка при моделите с по-високи спецификации е 9,2-инчовият сензорен екран с лъскава черна панел и чувствителни на допир бутони.
Облицовката на SE Drive версията отговаря на своите конкуренти, когато става въпрос за предлагания комплект, и се предлага със сателитна навигация като стандарт. Системата SmartLink+ на Skoda е стандартна за цялата гама и носи свързаност с Android Auto и Apple CarPlay. Това означава, че можете да използвате телефона си и за навигация, който е лесен за използване.
Багажник и място за съхранение
Това е областта, в която Skoda Kodiaq 4×4 трябва да превъзхожда, за да успее и, за щастие, до голяма степен го прави. Не е прекалено голяма на пътя, но предлага отлично пространство за повечето пътници и водещ в класа си багажник.
Мястото за съхранение също е на ниво. Пътникът отпред има достъп до кошче на централната конзола, място за съхранение на телефон, няколко поставки за чаши, плюс две жабки – една конвенционална и втора с повдигащ се капак зад панела на арматурното табло в дървен стил. Пътниците отзад разполагат и с кокетни масички с вградени поставки за чаши и светлини.
При 7-местната Skoda багажника има 270-литров капацитет с всички използвани седалки, подобно на повечето суперминита, но това се увеличава пространството от 560 до 765 литра при петместна форма. При 7-местната версия със сгънати седем седалки ще имате целите 2005 литра.
Виж още:
Шкода Карок – ревю на Skoda Karoq от 2017 досега
Шкода Супърб – преглед на Skoda Superb
Шкода Камик от 2019 досега
Шкода Октавия (Skoda Octavia II)
Шкода Йети (Skoda Yeti) – 2009-2017