Skoda Octavia 3 отдавна не е забравения братовчед от провинцията. Днес, тя е една зряла кола, готова да поеме част от продажбите на VW компанията
Skoda Octavia 3 – малко предистория
Историята започва през 1996 г., същата година, в която овцата Доли става първият клониран бозайник в света. От VW, вероятно са били впечатлени от този експеримент и са искали също да клонира нещо. Затова те се правят „клонинг“ ба Golf 4, най-популярната им кола по онова време. Хората оОт VW никога не са били признати със своята иновация или способността си да въвеждат нови технологии, така че резултатът е почти успешен, а именно Skoda Octavia 1.
Skoda Octavia 1 е нещо по-скоро като Golf IV, но малко по-голям, по-евтин и по-беден от гледна точка на технологии. След това през 2005 г. се появява Skoda Octavia 2, която е по-голяма, по-евтина и малко по-лоша, според някои от VW Golf 5.
Тв не e толкова евтинa като своя предшественик, но все още имаше голяма разлика в качеството в сравнение с Golf V. Въпреки това Skoda Octavia 2 се оказwа много популярна в Европа, като e една от малкото коли, които повечето хора можеха да си позволят да закупят чисто нова.
Двигатели Skoda Octavia 3
Следва, както се досещате Skoda Octavia 3, която е много близо до Golf 7 по отношение на качество на материалите.
Шкода Октавия 3 бензин
Skoda Octavia 1.0 TSI със 115 к.с.
Пусната на пазара през 2015 г., този модел трябваше да бъде надежден и достатъчно мощен, за да задвижи Skoda Octavia 3 и VW Golf 7. За съжаление обаче той също е твърде малък и твърде лаком към двигателното масло.
Шкода Октавия 1.2 TSI 105 к.с.
С 4 цилиндъра и ангренажен ремък. Градски двигател, създаден за хора, които искат да се пенсионират с покупката на такава кола. Приличен двигател, който в никакъв случай не е маломерен, но е далеч от SUV. Има и версия с 85 конски сили, за нея друг път.
Skoda Octavia 3, 1.4 TSI от 140 к.с.
Двигателят 1.4 TSI се завърна зрелищно и е решил всички проблеми в най-добрите двигатели за този сегмент мотори.
1.8 TSI от 180 конски сили
Пуснат на пазара през 1996 г, този двигател се оказа достатъчно добър за нашето време. Той все още е известен с жаждата си към маслото, но сега е по-силен, по-надежден и по-икономичен.
Skoda Octavia 3, 2.0 TSI 220 к.с.
Хората познават този двигател от другите коли от групата на VW. Разходът на 1 литър масло на 1000 км е нормален според VW. Носи се легенда, че двигателят може лесно да се настрои до 280 к.с.
Шкода Октавия 3 дизел
Skoda Octavia 1.6 TDI с 90 к.с, 105 или 110 к.с.
Както при Skoda Octavia 2 Facelift версията, 1.6 TDI със 105 конски сили напомня за миналото. Има чести проблеми с EGR, двумасов маховик, инжектори и др.
Шкода Октавия 2.0 TDI от 140 к.с., 150 или 185 к.с.
Вечен, неподвластен на времето 2.0 TDI от VW, сега във вариант Common-rail. Двигател с малко проблеми, също чувствителен към лоши дизелово гориво и градско шофиране. Имайте предвид, че всички двигатели идват с двумасов маховик, който е скъп за смяна и когато се скапе, може да повлече и скоростната кутия със себе си.
Общи проблеми с Skoda Octavia 3
Скоростната кутия DSG7 е известна със своите проблеми. Има нужда от редовна смяна на маслото (60 000 км или 6 години), а дефектните скоростни кутии са склонни да треперят при смяна на скоростите.
Всички дизелови двигатели идват с DPF филтър за твърди частици без значение дали ви харесва или не.
Резюме
Skoda Octavia 3 доказа, че може да бъде модерна, като най-накрая се отървава от образа на автомобил за пенсионери. Като цяло, това е кола, която си заслужава да бъде закупена, дори и втора употреба. Автомобил, който е сериозна алтернатива на VW Golf и дори Passat.