Шкода Карок – ревю на Skoda Karoq от 2017 досега (цена и мнения)

 

Шкода Карок е достоен конкурент на пазара на средни SUV автомобили и наследник на много обичаната Йети. SkodaKaroq е с конвенционален дизайн, базиранa на Volkswagen Tiguan и е пълнa с множество функции, които й помагат да се открои от другите семейни автомобили на компанията.

Като такава, ако търсите петместен семеен автомобил, който предлага добро качество  и много комфорт, Шкода Карок определено трябва да бъде разгледана. Обновена през 2022 г., тя изглежда актуална отвътре и отвън и разполага с най-ефективните двигатели на компанията за отлична икономия на гориво, емисии и конкурентно представяне.

Да бъдеш конкурент в един от най-оспорваните класове на пазара означава, че Шкода Карок се изправя срещу компетентни конкуренти от почти всеки друг производител на автомобили.  Трудно е обаче да се отхвърлят подобни модели, като Kia Sportage, които предлагат дълга гаранция, избор от хибридни задвижвания и футуристичен дизайн.

Ревю на Шкода Карок

Шкода постига незабавен успех с Skoda Yeti, така че когато замени своя първи SUV кросоувър, за мнозина е изненада, че името е премахнато и заменено с Карок. Причината за промяната, е кросоувърът от среден размер да се приведе в съответствие с по-големия Кодиак, докато името Карок да има същите инуитски, ескимоски корени като това на Kodiaq.

Дизайнът на Шкода Кароя също е силно повлиян от този на Кодиак. Формата на предните и задните светлини е подобна на по-голямата кола, а познатата форма на решетката на Skoda е точно на място. Въпреки това, ако премахнете тези детайли, Карок изглежда до голяма степен подобн ана SEAT Ateca.

Двигатели на Шкода Карок и мощности

Имате избор от бензинови и дизелови двигатели като, междинните модификации предлагат достатъчно производителност, а базовият 1.0-литров TSI двигател може да ви остави без дъх 🙂

Бензинови двигатели на Skoda Karoq

Най-добрият 2,0-литров двигател със 190 к.с. се предлага само в едно оборудване  и то е Sportline. Това е и единственият двигател, който се предлага като стандарт със 7 ст. DSG автоматична скоростна кутия и задвижване AWD. Всички други Skoda Karoq има предно задвижване и ръчна скоростна кутия с 6 предавки като стандарт.

Skoda Karoq със 190 к.с. е бърза, удобна и покрива пътя бързо със лекота. Има обаче остри реакции на двигателя, които са придружени от ръмжене, което не е натрапчиво, но достатъчно, за да ви напомни, че карате нещо по-специално. Двигателите на Skoda Karoq са ефективни, но бензиновата версия със 110 к.с. е по-добре да се избягва, ако пътувате редовно по магистрала.

шкода карок
Alexander Migl, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Шкода Карок – дизелови двигатели

Обновената дизелова гама Skoda Karoq се състои от два варианта на 2.0-литровия TDI Evo турбодизелов двигател на VW, даващ 116 и 150 к.с. , като втория е с възможност за задвижване на четирите колела.

Изборът на 2.0-литровия TDI със 150 к.с. е добър вариант и въпреки че е малко по-шумен, той има достатъчно теглителна сила по магистрали и е предпочитаният двигател, ако планирате да закачите ремарке или каравана. И дори дизеловите автомобили да излязат от мода след време, те все още трябва да осигуряват добра икономия на дълги разстояния в сравнение с бензиновите модели.

Skoda Karoq – интериор, дизайн и технологии

Skoda Karoq - интериор, дизайн и технологии
Mike-fiesta, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

На пръв поглед няма какво да разделя Skoda Karoq от по-големия седемместнен Кодиак и по-малката Камик. Карок има много подобна решетка и дизайн на предните фарове, същия ръб на предния капак и подобнен страничен профил с масивни калници. И двата автомобила са обновени през 2021 г., с разделени фарове и по-широка решетка.

Задните светлини са най-голямата разлика и въпреки вариациите в детайлите, като например формата на всмукателните отвори в долните брони, дори феновете на Шкода може да се затруднят при разграничаването на двата модела. Паркирайте ги един до друг и допълнителната дължина на Kodiaq ще се открои.

Има само един вариант на каросерията с пет врати за Skoda Karoq, както при Kodiaq. Отстрани дизайнът на кабината на Skoda Karoq е също толкова подобен на този на по-големия Kodiaq, което означава, че е също толкова консервативен с няколко  дизайнерски акцента. Фейслифтът от 2022 г. носи някои покрития, които повдигат вида на купето, но основните силни страни си остават, той е невероятно функционален със добра ергономичност, много пространство и усещане за качество.

Навигация на Skoda Karoq и инфотейнмънт

Вградената сателитна навигация може би не е толкова добра, колкото трябва да бъде за този клас. Технологията предлага навигация през телефон на 8-инчов сензорен екран. Има и такъв дисплей пред водача, който може да бъде надграден с пакета Plus, за да показва повече инфо в различни оформления.

Място за багаж в Шкода Карок

Със стандартни седалки в нормално положение разполагате с 521 литра багажно пространство, а с паднали задни седалки, мястото нараства до 1630л. Въпреки това, когато е оборудван с плъзгащи се седалки, багажното пространство на задните седалки е някъде между 479 литра до 588 литра в зависимост от това колко далеч се плъзгат напред седалките, докато максималното пространство за багаж варира от 1605-1810 литра.

Може би най-важното нещо, което трябва да знаете тук е, че Skoda Karoq има по-голям багажник от всичко останало в класа.

Разходи по Skoda Karoq

Освен относителната практичност, една от големите атракции на Karoq е комбинацията от модерен SUV стил с поносими разходи. Бензиновите двигатели на Karoq изглеждат привлекателни от гледна точка на разходите, тъй като са доста ефективни и по-евтини за закупуване от дизелите, които обикновено свързвате със SUV сегмента.

Двигателите на Karoq не са водещи в класа си по икономичност, но все пак са сред най-ефективните в сектора. Официалните стойности за комбиниран разход на по-големия 1.5 TSI са 5.1л на 100км.

Ако търсите икономия на гориво, 2,0-литровия дизел със 116 к.с. е разумният избор.

Ако изберете опцията AWD, която е налична с 2,0-литровия TSI бензин двигател, очаквайте 7.8 на 100, докато 2.0-литровият TDI ще ви дава разход 6 на 100.

Колко струва Шкода Карок?

Шкода Карок е в диапазон от 50 390 до 76 820лв за различните модификации и оборудване (към момента на излизане на статията)

Лизинговата схема е доста гъвкава, като има възможност за първоначална вноска от 15% и продължителност на лизинга максимум до 60 месеца. Лизингът за всички модели до 12 месеца е без начисляване на лихва.

Средната цена за Шкода Карок втора ръка започва от 26 000лв.

Какво се харесва и какво не в Skoda Karoq

Много се харесва комфорта и здраво направената Karoq. Изглежда добре и излъчва тиха увереност, без да крещи за това. И въпреки че интериорът е доста консервативен, той е изключително функционален и просторен за голямо семейство и изглежда ще издържи изпитанието на времето. Бутоните и контролите са достатъчно лесни за работа.

Някои конкуренти са по-вълнуващи за шофиране, въпреки че Карок върши идеална работа на пътя, дори ако бързате. И докато Skoda е добра марка във Фолксваген групата, това не означава, че е евтина и че цените бързо ще паднат. Но все пак това е отличен избор на семеен SUV.

Надеждност и проблеми с Шкода Карок

Шкода почти винаги се представя добре в проучванията за удовлетвореност на клиентите и надеждността. Skoda Karoq вече е на пазара достатъчно дълго, за да си спечели добра репутация.

Тъй като е базирана на платформата MQB на VW Group, Skoda Karoq споделя много от  автомобилите от сегмента, като Audi, SEAT, Skoda и Volkswagen. Списъкът включва имена от Audi A3 до VW Touran.

Euro NCAP отдавна е провел независими краш тестове на Шкода Карок, като дава пет звезди и страхотен резултат за безопасност на пътниците с 93%.

Повечето от механичните части са доказани и се споделят от много други модели във VW групата. Стандартната гаранция на Skoda е три години. Пробегът е неограничен за първите две, след което е ограничен до 60 000км за третата година.

Резюме

Като цяло Шкода Карок е надеждна и удобна семейна кола, която се справя добре с почти всичко. Тя е практичен и разумен избор и се вписва добре в семейството на SUV автомобилите, заедно с по-малката Камик и по-големия Кодиак. Нещо повече, обновената Skoda Karoq подобрява оригинала по скромен, но приятен начин, като внася допълнително оборудване. По-острия външен вид и преработените двигатели, не намаляват нейната привлекателност.

За мнозина това е семейната кола, от която се нуждаят, като 1.5-литровият TSI турбо бензинов двигател със 150 к.с. е добър избор, ако търсите универсален автомобил. Въпреки това, Карок затруднява леко потребителите, като не предлага никаква хибридна технология. Но, Шкода Карок AWD със 190 к.с. донякъде компенсира това и може да надстроите окачването и управление на кормилото за по-добро изживяване.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Volkswagen Passat от 2007

През 2007 г. компанията изцяло преработва седана на Volkswagen Passat, като  подчертава по-европейски стил. Thomas doerfer, CC BY 3.0 / Wikimedia Така Volkswagen Passat се превърна...