Ауди Q7 SUV ревю от 2006 до 2014 (Audi Q7 – мнения)

Ауди Q7 известен със своята система за задвижване 4х4 quattro, но му липсват интелигентни офроуд системи като тези на Land Rover Discovery.

Той все пак е голям SUV и това се изразява в предостатъчно пространство за пътници, седем места като стандарт. Въздушното окачване от своя страна осигурява върховен комфорт. Това прави автомобила страхотно семейно возили, кето също така е стилно, но все пак не е много евтин за закупуване дори и втора ръка.

Ауди Q7 получава “ъпгрейд” през 2009 и 2015 г

3.0-литровият TDI двигател е актуализиран през 2009 г., а през 2015 г получава фейслифт., което води до много по-лек и изчистен вид на автомобила. Освен загубата на 325 килограма, 3.0-литровият дизелов V6 е основно ремонтиран за по-голяма ефективност. Обещана е по-екологична версия на TDI  двигателя след пускането на пазара, както и версия с плъгин хибрид.

Двигатели на Audi Q7 и мощност

Има гама от двигатели, както дизелови, така и бензинови, така че има голям избор, когато става дума за представяне на Audi Q7.

Бензинови Ауди Q7 двигатели

Първоначално предлаган с 4.2-литров бензинов V8 с 345 к.с., бензиновите опции на Ауди Q7 сега са по-икономичния 3.0-литров V6 двигатели с 268 к.с. или 328 к.с.

Двигателя с 268 к.с. взема от 0-100к.ч. за 7,9 секунди, така че не е толкова лошо, колкото някои може да си представят за кола с такъв размер.

Двигателят с 328 к.с. осигурява същата икономичност, но ускорява от 0 до 100 км.ч. постига това за 6,9 секунди. Въпреки това, те трябва дадат всичко от себе си с осемстепенната автоматична скоростна кутия, за да постигнат това.

Ауди Q7
Thomas doerfer, CC BY 3.0, Wikimedia

Audi Q7 – дизелови двигатели

3.0-литровият V6 дизел на Ауди Q7 е по-рентабилен вариант и най-популярният двигател от бензиновите модификации. Той е средно с 204 к.с. и не се чувства много по-бавен на пътя благодарение на силната си теглителна сила.

Този двигател също се предлага във версия от 241 к.с., което го прави добър универсален избор.

През януари 2009 г. е пуснат нов 6,0-литров туин-турбо V12 TDI двигател, който е с 500 к.с. и  огромна мощ, като достига от 0-100км.ч. удивителните 5,5 секунди.

Не е толкова жаден за гориво, колкото бихте очаквали, но двигателят е по-шумен и не особено гладък. Този двигател вече не се предлага, докато 4.2 V8 TDI е подобрен през 2009 г., като мощността се увеличява до 234 к.с. от 326 к.с. Той осигурява от 0 до 100км.ч. за 6,4 секунди.

Интериор на Ауди Q7 и комфорт

Най-лошият аспект на шофирането на Ауди Q7, може би е да се справите с размера му. Иначе той предлага добра видимост във всички страни и всички модели имат задни сензори за паркиране.

Има допълнителни опции за улесняване на маневрирането, включително камера за заден ход с информация за разстояние и посока. Друга екстра е системата за предупреждение за мъртва точка, която свети на огледалото на вратата.

Шофьорската седалка е добре регулируема, а воланът има възможност за регулиране както на височина, така и на дълбочина. Функциите за управление имат логично и стилно оформление, които се управляват чрез многофункционална контрола точно зад скоростния лост.

Окачването е с въздушни ресори и осигурява на пътниците меко возене, особено в режим Comfort, така че возията на Ауди Q7 е първокласна.

Интериорът разполага с щедри нива на пространство, като стандартната версия предлага седем места. Третият ред седалки, както при повечето седемместни автомобили, е предназначен за деца и тийнейджъри, а не за възрастни, но могат да бъдат поръчани алтернативни варианти.

Виж още: Ауди Q5 ревю (Audi Q5 – мнения, цена)

Audi Q7 SUV – място за багаж и безопаснст

Безопасност

Нивата на безопасност на Audi Q7 са адекватни и той получawa оценка четири звезди от пет от Euro NCAP – независими оценители за краш тестове.

Пътниците отпред са защитени от предни, странични въздушни възглавници и въздушни възглавници за глава, докато системата за въздушни възглавници за глава се простира назад, за да защити и трите реда. Допълнителни странични въздушни възглавници могат да бъдат определени и за втория ред.

Стандартният електронен контрол на стабилността има допълнителни функции плюс  програма за стабилизиране при преобръщане, която се активира, ако установи, че автомобилът е в опасност.

audi q7
Navigator84, CC BY-SA 3.0, viaWikimedia

Ауди Q7 – Багажник

С всичките седем места на едно място, Ауди Q7 все още предлага 330 литра багажно пространство. Ако сгъните третия редше имате 775-литрова товарна площ, което е със 150 литра повече от Volvo XC90. Вторият ред седалки също се сгъва при разпределение 60 на 40.

Има мрежи за багаж отстрани и на облегалките на предните седалки плюс зона за съхранение под пода на багажника.

Потребителски мнения (отзиви) за Ауди Q7

&&&

2009 Audi Q7 TDI, премиум куатро 4вр, SUV AWD (3.0л 6 цил. турбодизел). Карам я вече 120 000км мили и наистина ми харесва. Освен всичко, което предоставя една такава кола, е и доста икономична. Имам тежка рибарска лодка и тегленето и от колата, изобщо не ме забавя или лишава от мощността.  Q7 има супер тих салон, много удобен. Ако търсите Q7, вземете си Tdi.

&&&

2010 Audi Q7 TDI премиум quattro 4вр. Най-голямата екстра за мен на Ауди Q7 е качественото и меко возене. Вози гладко, НЯМА го това клатене на пътниците при по-резки маневри.

&&&

2009 Audi Q7 TDI Premium quattro. От началото на купуването  тази нова кола направих всичко по нея, поддръжка, ремонти, части. След 150 000 км започна да се разпада. Без да броим поддръжката, накладки на всеки 15 000км, гуми на всеки 25 000… Току що се разделих с няколко хиляди в брой, отново за части  и ремонт. Една кола трябва да издържи малко повече от тези километри преди сериозни ремонти.

Резюме

Притежаването на автомобил като този никога няма да бъде евтино изживяване, но експлоатационните разходи на Аиди Q7 не са толкова шокиращи, колкото си мислите на пръв поглед.

Вариантът 3.0 TDI очевидно е най-достъпният по отношение на текущите разходи и ще задържи по-голям процент от цената си с течение на времето. V12 TDI е само за хора с дълбоки джобове :).

Нивата на емисиите на Audi Q7 никога няма да впечатлят еколозите, но Audi се опитва  постоянно да намали емисиите и да подобри икономичността.

Чистият дизел 3.0 TDI, който е представен в средата на 2009 г., използва добавка, наречена AdBlue, за да изкорени почти всички вредни азотни оксиди от емисиите. Той също така използва система за възстановяване на енергията. Това е добро, но може би не толкова, колкото BMW X5 XDrive 30d.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии