Когато BMW X5 излезе на сцената преди повече от две десетилетия, то даде началото на манията за по-спортни SUV автомобили, които изглеждаха по-скоро като седани, отколкото като офроуд автомобил.
Наистина, с X5, BMW промени облика на луксозния SUV автомобил за една нощ. Моделът продължи да доминира в класациите за продажби, както и в категорията за най-добър SUV дълги години.
Не е изненадващо, че не отне много време конкурентните производители да отговорят. Volvo XC90 се присъедини първи към тълпата, добавяйки седем места като стандарт. Тогава се появи Range Rover Sport, предлагащ спортнен вид, лукс и добре офроуд способности. По-късно Audi Q7 ни впечатли със своята комбинация от седемместен автомобил + забележителен комфорт и наистина елегантен интериор.
Под натиск от толкова талантливи съперници, тази версия от четвърто поколение на BMW X5 няма работа, ако иска да остане конкурентоспособна срещу най-добрите луксозни SUV автомобили. Няма никакво съмнение, че най-новата кола се опира до голяма степен на основните предимства, които са я направили успешна на първо място – а именно луксозният интериор и спретнатото управление.
Моделът обаче върви в крак с времето с все по-ефективни двигатели, включително plug-in хибриден (PHEV) модел, който произвежда ниски емисии на въглероден двуокис и има впечатляващ пробег само на електричество.
Достатъчно ли е всичко това, за да поставите BMW X5 на първо място в списъка си? Това е въпросът, на който много хора търсят отговори.
Мощност на BMW X5, шофиране
Базовият двигател за BMW X5 се нарича xDrive30d. Това е 3.0-литров шестцилиндров дизел с мощност 294 к.с., който предлага добро ускорение (0-100 км.ч. за 6,1 секунди) и тонове мощност за теглене. Както всички X5, той има осемстепенна автоматична скоростна кутия с бързо превключване, което го прави по-отзивчив от еквивалентния Audi Q7 45 TDI.
Плъгин хибрида (PHEV) xDrive50e съчетава 3.0-литров шестцилиндров бензинов двигател с голяма батерия и мощен електрически мотор за по-бързо представяне. При тестване xDrive50e успя да ускори 0-100км.ч.за 4.8 секунди. Според официални данни той може да измине до 115 километра само на електричество. Това е много впечатляващо, когато PHEV версиите на Audi Q5 и Volvo XC90 се справят с около половината на това.
Ако искате мощност и максимална производителност, върховият в гамата бензинов M60i с мощност 523 к.с. ще ви прикове към седалката със своето ускорение до 100км.ч. за едва 4.3 секунди.
Окачване и комфорт при возене с BMW x5
xDrive50e се предлага с въздушно окачване като стандарт, но не е толкова стабилен при високи скорости като Range Rover Sport, въпреки че ще ви омекотява добре през повечето време. Той е много по-добър от понякога неравномерния Volvo XC90 PHEV.
При всички останали BMW X5 въздушното окачване е опция и се препоръчва да пвземете това предвид. Поддържа супер-гладко возене, дори през дупки.
M60i се предлага със спортна настройка M Adaptive Suspension като стандарт, с M Adaptive Suspension Pro и въздушно окачване, налични като опция. Двете адаптивни „M“ настройки придават на БМВ X5 по-спортно и по-пъргаво усещане, но също така са забележимо по-сурови и не поглъщат неравностите толкова успокояващо, колкото стандартната кола.
X5 има много сцепление и стегнат контрол върху тялото, което го прави невероятно стабилен и успокояващ SUV за шофиране по завои. Прецизното, добре претеглено кормилно управление прави лесно – и дори приятно – насочването на това голямо парче метал по любимия ви селски маршрут. Porsche Cayenne се държи още по-сладко, но X5 е по-остър от Range Rover Sport и сред най-добрите от останалите в класа на луксозните SUV.
Въпреки допълнителното тегло на своя пакет батерии и електрически мотор, xDrive50e продължава тази тенденция. Той не разполага със същата пъргавина като другите версии, но се управлява добре и е забавен за шофиране в сравнение с конкурентните PHEV.
X5 има добри офроуд възможности, със стандартно задвижване на четирите колела и режими на шофиране, които адаптират височината и настройките на шофиране към състоянието на пътя. В крайна сметка обаче Land Rover Defender и Land Rover Discovery са по-подходящи за истинска пустош.
Видео с новото BMW x5 от 2023 година
Шум и вибрации
xDrive30d има изненадващо привлекателна нотка на гърлен двигател за дизел. Когато изберете спортен режим, той добавя малко допълнителен шум, идващ през високоговорителите на автомобила.
xDrive45e е по-тих, когато работи на ток, а когато се задейства бензиновият двигател, превключването е плавно.
Стандартната осемстепенна автоматична скоростна кутия е добра и шумът от вятъра е добре потиснат. Има малко шум от окачването при градско шофиране, а големите широки гуми генерират рев на пътя, който става забележимо по-изразен при по-груб асфалт.
Интериор на BMW X5
Намирането на удобна позиция за шофиране в BMW X5 е лесно. Има електрическо регулиране на седалката за ъгъла на облегалката, ъгъла на самата седалка и лумбална опора, която може да се движи нагоре и надолу, както и навътре и навън. Стандартно получавате функция за памет, така че можете бързо да върнете седалката в перфектната позиция, ако някой друг кара колата ви.
X5 ви дава завладяваща гледка към пътя от високата позиция на седалката и всички контроли за управление са разположени логично около нея. Досадно е, че BMW тръгна по същия път като Audi Q7 и Volvo XC90 и се отказа от старомодните бутони и копчета за управление на отоплението, така че трябва да промените настройките с помощта на информационно-развлекателната система със сензорен екран. Това не е страхотно, защото е по-разсейващо за използване в движение.
Стандартен 12.3-инчов цифров дисплей на таблото заема мястото на конвенционалните аналогови инструменти. Графиката му е ясна, но му липсва изборът от дизайни, предлагани от виртуалния кокпит на Q7. Head-up дисплей е наличен като част от технологичния пакет.
Пространство за пътниците и в багажника
Отпред BMW X5 изглежда ефирно, с много място за главата и краката, дори за хора с ръст над 180см. Интериорът е широк, така че няма да отърквате в човека до вас.
Има достатъчно място за съхранение, с огромно пространство между седалките, с място за вашия смартфон и две поставки за чаши.
Жабката е с приличен размер, а джобовете на вратите могат да поемат малка бутилка от 500мл.
Седалки
Електрическите контроли улесняват регулирането на седалката на предния пасажер на БМВ X5 чрез широк обхват на движение, но само седалката на водача има функция за памет.
Както при повечето конкуренти, вие получавате задни седалки, които се делят 40/20/40 и се сгъват, за да позволят на един или двама пътници да останат седнали, докато носите дълъг товар.
Ако плащате повече, за да имате опционалния трети ред седалки, можете да преминете към плъзгащ се среден ред, за да увеличите капацитета на багажника, когато е необходимо. Плъзгащите се задни седалки са стандартни за повечето конкуренти от класа.
Модификации на BMW X5
BMW xDrive30d MHT xLine 5dr Auto
xLine е базовото ниво на оборудване, но се предлага с много лукс, включително автоматична задна врата, най-новата система iDrive с актуализации по въздуха, отопляеми седалки отпред и отзад, автоматичен климати и др.
286 к.с, ориентировъчна цена: 151 000лв
BMW xDrive30d MHT xLine 5dr Auto [7 места]
xLine е базовото ниво на оборудване, но се предлага с много лукс, включително автоматична задна врата, най-новата система iDrive с актуализации по въздуха, отопляеми седалки отпред и отзад, автоматичен климатик.
286 к.с, ориентировъчна цена: 159 600лв
BMW xDrive30d MHT M Sport 5dr Auto
286 к.с, ориентировъчна цена: 161 000 лв
xDrive30d MHT M Sport 5dr Auto [Tech Pack]
286 к.с, ориентировъчна цена: 165 400лв
xDrive30d MHT M Sport 5dr Auto [Pro Pack]
286 к.с, ориентировъчна цена: 155 600лв
xDrive30d MHT M Sport 5dr Auto [7 места]
286 к.с, ориентировъчна цена: 167 000лв
xDrive30d MHT M Sport 5dr Auto [Tech/Pro Pack]
286 к.с, ориентировъчна цена: 170 000лв
xDrive30d MHT M Sport 5dr Auto [7 места] [Tech Pk]
286 к.с, ориентировъчна цена: 173 000лв
Цените са към момента на писане на статията (06.2023)