Когато Киа сийд / Kia Ceed беше пуснатa на пазара през 2007 г., тя дойде с водеща в индустрията седемгодишна гаранция.
Киа Сийд – модерна и спортна визия
Предишното поколение изглеждаше скучно, но тази последна версия на Ceed е много по-красива. Точно като Киа Пиканто, Киа Сийд получава решетката на „тигровия нос“, която прави предната част на колата много по-впечатляваща, и също така разполага с обгръщащи се клъстери от фарове, в които са разположени LED дневни светлини.
Киа Сийд сега има ниско разположена предна част, докато пропорциите й като на купе се определят от стръмно наклонена предна колона, широка линия на покрива и интегриран заден спойлер, подчертаващ спортния дизайн на автомобила.
Kia Ceed е по-дългa и по-нискa от своя предшественик, което q прави по-добър за шофиране от предишното поколение и ще се предлага с допълнителна система Flex Steer за подобрена динамика на шофиране. Тази система въвежда три режима на работа – комфортен, нормален и спортен – позволявайки на водача да променя нивото на помощ при управление.
Киа Сийд има ефективни двигатели
Двигателите на Kиа Сийд са по-икономични от преди, особено 1,6-литровият дизел със 126 к.с., който вероятно ще бъде един от най-популярните модели в гамата, тъй като осигурява някои впечатляващо ниски разходи .
Не забравяйте, че Kиа Сийд има добра надеждност, ниска застраховка и конкурентни цени
Богато ниво на оборудване Kia Ceed
Нивата на оборудване са добре обмислени, което ви осигурява добро базово ниво и аксесоари в цялата гама. С шест тапицерии и новото оборудване VR7, купувачите на автомобили са разглезени за избор. Стандартното оборудване в цялата гама е щедро, като дори базовото ниво 1 получава Bluetooth, климатик, електрически предни прозорци, радио/CD плейър, USB порт и 60:40 сгъваеми задни седалки.
Багажно пространство на Киа Сийд хечбек, практичност и безопасност
Функциите за безопасност на Kia Ceed включват контрол на стабилността, антиблокиращи спирачки, помощ при аварийно спиране, контрол на помощ при наклон за предотвратяване на връщане назад и сигнал за аварийно спиране на Kia, спирачни светлини които мигат, когато системата смята, че водачът спира аварийно. Шест въздушни възглавници – предни, предни странични и перде по цялата дължина – са стандартни.
Kia Ceed също е оборудванa със сгъваеми предни фарове, по-твърда долна част на бронята и амортисьорни структури в предния капак и неговите панти. Каросерията е конструирана с помощта на стомана с висока якост и Киа Сийд се представя добре в краш тестовете на Euro NCAP, постигайки общо пет звезди и високи резултати за защита както на възрастните, така и на децата.
Второто поколение Киа Сийд е по-впечатляващо в сравнение с предишния модел. Тази Киа е по-дълга с 50 мм, което прави повече място в колата. По-дългата Киа означава, че пътниците отзад имат 21 мм повече място за краката отзад и 12 мм повече пространство за главите.
Киа Сийд има товарно пространство от 380 литра (това е увеличение с 40 литра повече от предишното поколение). Това допълнително пространство за багаж означава, че Kia Ceed побеждава съперниците си в битката за най-голямото пространство за багаж. Товарното пространство на Kia Ceed има 64 литра повече от Форд Фокус, 30 литра повече от Мазда 3, 28 литра повече от VW Golf и два литра повече от Hyundai i30 . Ако имате нужда от допълнителен капацитет за носене, сгънете задните седалки и багажното пространство се разширява до 1318 литра пространство, което е с около 200 литра повече от Ford Focus.
Интериор на Киа Сийд, технологии и комфорт
Това второ поколение Сийд е много по-добро от предишната версия. Кабината е по-фокусирана върху водача, вътрешните пластмаси са меки на допир, докато разпределителната уредба се усеща добре изградена. Тогава е ясно, че Kia се опитва да примами привържениците на VW Golf с този нов модел. За тези, които искат стил и добро качество на изработка, Киа Сийд може да бъде привлекателна опция.
Нивата на комфорт на Kia Ceed са добри, шумът от пътя и гумите е минимален, но комфортът е компрометиран от доста шум от вятъра. Кабината е приятно място за сядане. Седалките са доста удобни, но, подобно на предишното поколение, страничните и лумбалните опори могат да бъдат по-добри. Благодарение на допълнителната дължина има повече пространство за краката (с 21 мм) и пространство за главата (+12 мм), което прави седенето в задната част на автомобила напълно приемливо за възрастни.ю
Като цяло представянето на Kia Ceed е добро с шест варианта на двигателя, от които можете да избирате след ревизиите на гамата от есента на 2015 г.
Киа Сийд бензинови двигатели (1.4 , 1.6)
От лансирането през 2012 г. Сийд се предлага с избор от два бензинови двигателя:
- базов 1,4-литров с 98 к.с.
- 1,6-литров GDi със 133 к.с.
като втория е наличен до 2015 г. с шестстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител в допълнение към стандартните шест скорости.
Не е изненадващо, че 1,4-литровият не е особено бърз, като ускорява от 0 до 100км.ч. за 12,8 секунди. 1,6-литровият алтернативен двигател обаче е значително по-бърз, като показва съответно цифри от 9,9 секунди до 100км.ч.
Към гамата през 2015 г. се присъединиха чифт трицилиндрови 1-литрови ecoTurbo двигатели, произвеждащи 98 или 118 к.с. в зависимост от нивото на оборудване. И двата развиват въртящ момент от 171 Nm от само 1500 об/мин, което улеснява достъпа до предлаганото ускорение, което прави бягствата от кръстовища и изпреварванията още по-безопасни.
Всички ecoTurbo са съчетани с шестстепенна механична скоростна кутия, като версията с по-ниска мощност достига 114 мили в час и достига 62 мили в час от място за 12,3 секунди. По-мощната версия се усеща по-живо, отколкото предполагат нейните 118 мили в час и 10,7 секунди време.
Киа Сийд дизелови двигатели (1.4 CRDi, 1.6 CRDI)
Ако изберете 1,4-литров CRDi с 89 к.с., той ще ускори от нула до 100км.ч. за 13,5 секунди и има максимална скорост от 170 км.ч., така че наистина трябва да оцените икономичността над представянето, за да го изберете.
От пускането на пазара 1,6-литровият CRDi доставяше 126 к.с., но това се увеличи до 134 к.с. след обновяването в края на 2015 г. Въртящият момент също се увеличи, като повиши 280Nm при 1500rpm за шестстепенната механична трансмисия и 300Nm при 1750rpm за новия седемстепенен автоматик с двоен съединител.
Изберете ръчна скоростна кутия на Киа сийд с по-ниска спецификация и ревизираният 1,6-литров CRDi, а той ще направи спринта от 0 до 100км.ч. за 9,5 секунди. Автоматика е още по-бърз но тестът за ускорение отнема 10,2 секунди.
Представянето на Киа Сийд е компетентно и ще стигнете до края на пътуването си безгрижно. Управлението на Kia Ceed все още не е толкова добро, колкото на Ford Focus или дори Volkswagen Golf. Динамиката на шофиране е подобрена спрямо предишното поколение, но все още има какво да се работи в тази област.
Можете да избирате между три режима на системата Flex Steer, Comfort, Normal и Sporty. Това дава на водача три настройки за подпомагане на кормилното управление и обратна връзка, от леко управление до по-тежко усещане в Sporty. Въпреки че кормилното управление утежнява, усещането е добро и имате чувството, че сте едно цяло с колата.
Кой употребяван Kia Ceed хечбек да купя?
Верни на подхода на Киа за съотношението цена-качество, дори базовите модели получават климатик, електрически прозорци, регулируема по височина седалка на водача и 15-инчови лети джанти.
По-късните модели SR7 се препоръчват от експерти. Тази спецификация се класира между 1 и 2 по отношение на цената, но има екстри като двузонов климатроник и автоматични фарове.
Освен ако не изминавате много километри, Киа Сийд 1.4 бензин е добра опция. Може да не е от най-оживените двигатели, но е достатъчно плавен и има добра цена.
Киа сийд мнения
Отзив за Kia mk2 1.6 CRDi 114k.s. ISG 5wr
6 степенен дизел, икономичен. 0Ot -100 под 10 секунди, приятен за шофиране, лесен за окото, прекрасно кормилно управление (тесен кръг на завиване), скоростната кутия може да е придобит вкус (предавките изглежда се движат на мястото си с много определено меко щракане). GT line има всички играчки (влизане без ключ, сензорен екран, режими на кормилно управление, камера за заден ход, стартиране без ключ, круиз контрол, асистент за потегляне по наклон – който не можете да изключите – и т.н.). Правилна ръчна спирачка на моята, което е плюс в наши дни. Два големи недостатъка, първият е нивото на комфорт. Шумът от пътя при скорости на магистрала е ужасен и това е в сравнение с Focus от 2012 г.). Второ, цялата интеграция с Android изисква Google Assistant да бъде инсталиран на вашия телефон (огромен проблем с поверителността) и след това да бъде свързан чрез USB кабел, а не чрез Bluetooth. Bluetooth музиката също е много компресирана, с лош обем и качество в сравнение с радиото.
Отзив за Киа Сийд 1.4 T-GDi, Blue Edition, 138к.с. DCT автоматик ISG 5вр
Първата ми KIA и първата, която наистина ме заинтересува. Исках хечбек, гледах astra/focus/golf/pug 308 и т.н. Колата е удобна, просторна и е с високо качество отвътре, също толкова добра като Мерцедеса, който имах, което всъщност ми напомня интериора отвътре. LED светлините са фантастични и препоръчвам на всеки да си купи кола с тях сега. Като цяло страхотна кола.
Резюме
На автомобилното изложение в Женева през 2015 г. бяха обявени редица актуализации за Киа Сийд. Беше разкрито ново ниво на оборудване GT Line, което предлага спортен външен вид, но без по-високите експлоатационни разходи. Има и нов 1-литров, трицилиндров бензинов двигател и седемстепенна автоматична скоростна кутия.