Нисан Микра (2003 – 2010)

Нисан Микра постави нов стандарт за малки автомобили, когато беше пуснат на пазара в началото на 2003 г., и все още е един от най-добрите днес. Външният вид може да не е по вкуса на всеки, но е добре оборудван, евтин за работа и има някои удобни функции (като достъп без ключ). Това също е страхотна стойност – независимо дали купувате нов или използван, докато лекото управление и добрата видимост улесняват шофирането и паркирането.

Всички двигатели са икономични, особено моделите dCi. Micra прави изненадващо добра кола за дълги разстояния. Може да няма младежкия образ на съперници като Mazda 2 или Ford Fiesta, но все пак е добра малка кола, която е безпроблемна и  на достъпна цена втора ръка за покупка.

Двигатели на Нисан Микра

Моидификациите на Нисан микра са широка гама от двигатели, като се започне с базовия 1.0-литров бензинов. Той предлага добра икономия на гориво , но само с 64 к.с. 1.2-литровият със 78 к.с. подхожда повече на Нисан Мкра и е способен на кратки преходи по магистрала, както и на градско шофиране, а от края на 2007 г. към гамата беше добавена по-икономична (но по-малко мощна) версия с 65 к.с.

1.4-литровият с 86 к.с. е добър вариант, ако възнамерявате да изминавате по-дълги разстояния, тъй като не е необходимо да се работи толкова упорито като двата по-малки двигателя и не е толкова шумен при скорост. Въпреки това, 1.5 дизеловият агрегат е звездата в гамата. Предлага се в две мощности от 65 к.с. или 82 к.с., и двете предлагат сериозна икономия от на гориво заедно с мощна производителност. По-мощната версия е особено добра и с удоволствие ще изяде километри по магистрала с минимални усилия.

От лятото на 2005 г. Нисан добави малко пикантност към гамата Микра с пускането на пазара на 160SR, но въпреки името, той всъщност няма 160 к.с. – вместо това използва 1.6-литров двигател с по-скромни 110 к.с., който доставя топлина, а не изпълнение на горещия хечбек. Все пак е приятно да се шофира и е лесно да се използва мощността за максимално забавление.

Нисан Микра
Rudolf Stricker, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

Нисан Микра е идеална за някой, който току-що е издържал изпита си или се учи да шофира и е лесна за маневриране или като за дамска кола. Лекият волан я прави лесна за паркиране, докато бързата смяна на скоростите и чувствителните контроли означават, че може да бъде и добро забавление.

Натиснете я силно и ще усетите известно накланяне на каросерията през завоите. Нисан Микра е настроена да бъде по-скоро удобна, отколкото за спортно представяне. Шофьорите обаче ще оценят тесния кръг на завиване, докато отличното возене изглажда несъвършенствата на пътя с лекота.

Интериор на Нисам Микра

Таблото е ясно, логично и атрактивно. Всички основни контроли са групирани в центъра на таблото и са лесно достъпни. Топ моделите получават превключватели в стил бакелит в цвят слонова кост, което внася нотка шик в иначе стандартния интериор. Лесно е да намерите удобна позиция за шофиране, благодарение на регулируемия волан и седалката на водача.

Шофьорите, които пътуват на по-дълги разстояния, може да открият, че седалките са малко плоски, предизвикват нервност и не предлагат достатъчна опора. С изключение на спецификацията на Visia, всички модели от края на 2007 г. имат звуково предупреждение за ограничение на скоростта – чува се звуков сигнал, когато достигнете предварително зададено ограничение.

Интериорът е изключително просторен и високата форма означава, че има много място за главата, въпреки че по-високите възрастни пътници може да намерят гърба малко притиснат. Пространството за краката е достатъчно и на предните седалки, докато пространството отзад не е лошо, като се имат предвид малките размери на Micras, плюс купето като цяло се чувства леко и просторно. Повечето от двигателите са усъвършенствани при нормални условия на шофиране, въпреки че 160SR е по-шумен от другите, когато се натиска (въпреки че това не е неприятен звук).

<a href="https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nissan_Micra_front_20070518.jpg">Rudolf Stricker</a>, <a href="http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/">CC BY-SA 3.0</a>, via Wikimedia Commons
Vauxford, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Нисан Микра, вместимост на багажника

Не е от нбай-големите кол иразбира се ное доста широка и може да се справи със седмичите покупки. С 251 литра обем в багжника тя е по-малка от алтернативи като Vauxhall Corsa и Пежо 207, но положителната страна е, че задните седалки се плъзгат с 20 см, за да осигурят допълнително пространство за багажника (въпреки че в резултат на това пространството за краката отзад изчезва) и те също се разделят и сгъват, позволявайки да носите по-обемисти предмети.

Отпред има много малки дупки и умело основата на седалките на предния пътник се сгъва нагоре, за да разкрие изискана кутия за съхранение.

Нисан Микра
Нисан Микра / CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Нисан Микра втора ръка

Нисан Микра е евтина кола за закупуване и работа, когато е втора ръка. Експлоатационните разходи се поддържат ниски от нмалката граждансака и данъци, икономичния двигател, разумни цени за обслужване и евтин пътен данък, така че не е изненада, че е популярен избор сред тези, които току-що са преминали своите тестове. Стойностите при препродажба се сравняват добре с някои от най-добрите в класа, така че Micra е много разумна малка кола на прилична цена втора ръка.

Nissan Micra постига много добри резултати за еко любителите и със средно 143g/km CO2 в гамата модели, нейните емисии са сравнително ниски за малък автомобил. Най-екологичният модел в гамата е 1.5dCi, който може да изразходва средно повече от 60mpg и отделя 125g/km CO2 (122g/km при модела с по-ниска мощност).

Nissan има впечатляваща репутация за надеждност и тази Micra не е изключение. Усеща се добре изграден и вътрешните материали са с добро качество, докато производителят редовно се появява близо до върха на проучванията за надеждност.

Нисан Микра
Нисан Микра 2014 / © M 93 / Wikimedia

Nissan Micra мнения (потребителски отзиви)

Кажете ни какво мислите за вашата кола?
Неща, които харесвам в Nissan Micra: Икономията на гориво е добра. Кара много добре и се справя добре. Евтинa. Вътрешното задно осветление е червено, така че е лесно за очите през нощта. 4 врати – просторнa за малка кола.
Бихте ли препоръчали колата на приятел? – ДА

Кажете ни какво мислите за вашата кола?
Малко след закупуването на колата, двигателят спира на студено и решението на този проблем все още не е намерено. Проблемът с окачването също присъства при завиване. Не препоръчвам колата и марката поради липсата на поддръжка.
Бихте ли препоръчали колата на приятел? – НЕ

Какво мислите за вашата кола?
Тази нова Micra е страхотна кола за шофиране. Екстериорът и е модерен и стилен, а интериорът се усеща като луксозен за малка кола. Тя се справя много добре и има отлична производителност благодарение на турбото на малкия 3-цилиндров бензинов двигател.
Бихте ли препоръчали колата на приятел? -ДА

Какво мислите за вашата кола?
Страхотно изглеждаща, превъзходно качество на изработка, добър финес на магистрала, твърдо вопзене, но с добро качество, добра икономия на гориво, много приятна за шофиране. Много добре оборудвана, много джаджи за безопасност. Фънки цветния интериор не е задължителен, но си заслужава. Озвучителната система Bose е страхотна. Парктроника е добър. Липсва регулируемата задна седалка от Note, което означава, че може да получите голям багажник, но това е за сметка на пространството за краката отзад.
Бихте ли препоръчали колата на приятел? ДА

За повече потребителски  мнения, четете тук.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии