Леки колиШкодаШкода Камик: (Преглед на Skoda Kamiq от 2019 досега, мнения, проблеми)

Шкода Камик: (Преглед на Skoda Kamiq от 2019 досега, мнения, проблеми)

 

Шкода Камик е най-малкият SUV автомобил в гамата от триото на Skoda – Kamiq, Karoq и Kodiaq. Както подобава на един SUV от VW групата, той споделя много от частите си със SEAT Arona и Volkswagen T-Cross.

Малките SUV автомобили са изключително популярен в момента. Като такъв, Шкода Камик се стреми да вземе процент от пазарния сегмент.

И така, защо бихте избрали Skoda Kamiq пред Seat Arona или VW T-Cross, два модела, които използват една и съща основна основа? Ако погледнете на колата като на шоколад за малко, то Skoda Kamiq има съвсем различна обвивка и по-гладък пълнеж  и въпреки това изглежда като King Size размер.

Шкода Камик – оборудване

Skoda Kamiq се предлага в нива на оборудване S, SE / Drive и SE L Executive, с горно ниво на Monte Carlo. Не очаквайте никаква допълнителна производителност обаче.

Всички модели се предлагат с LED светлини, алуминиеви джанти, климатик, инфотейнмънт със сензорен екран и DAB радио. Ако вземете SE Drive, то ще имате  навигация Amundsen с 9,2-инчовия сензорен екран.

Новата модификация за миналата година (2022 г). замества SE L, SE L Executive е по-фокусиран върху лукса с тапицерия от микровелур и отопляеми предни седалки. Има безключов достъп и запалване и черна вътрешна облицовка. Докато Monte Carlo разполага с черни екстериорни детайли, панорамен покрив, тъмни алуминиеви джанти и LED амбиентно осветление в червено.

Двигатели на Skoda Kamiq и мощ

Налични са три бензинови опции, без хибриден вариант, като имате избор между  ръчна и автоматична скоростна кутия.

Бензинови двигатели на Шкода Камик

1,0л. турбо, трицилиндров

Очаква се двигателя със 110 к.с. да бъде най-популярен сред купувачите. Той е добър избор, тъй като е достатъчно пъргав в града, но също така е достатъчно гъвкав и мощен по магистралата и за дълги пътувания. Той е вторият най-бърз в диапазона с 0-100 км.ч. с време от 10,2 секунди.

Въпреки че е по-скъп от по-малко мощната версия с 95 к.с., той е със секунда по-бърз  и дърпа с по-малко колебание при скорост. Добавянето на DSG скоростна кутия не добавя нищо към времето. Двигателят със 110 к.с. също осигурява 200 Nm въртящ момент срещу 175 Nm на 95 к.с., което го прави по-добър за по-дълги пътувания.

1,5л 110TSI турбо, четирицилиндров

1.5 TSI се чувства доста бърз за кола с такива размери. Взема от 0 до 100 км.ч. за 8,0 секунди, като DSG кутията добавя 0,3 секунди, а ускорението на предавка също е силно. Един проблем с този двигател е, че той често губи мощност с превъртане на колелата. Натрапчивият контрол на сцеплението ще се включи твърде лесно, дори когато излизате от кръгово кръстовище приу дъждовно време с нормална скорост.

Когато този двигател е комбиниран с автоматична скоростна кутия DSG, нормалният режим е този, който е по-добре да се избере. Eco също е доста добър и не притъпява реакцията на газта достатъчно, за да стане досадно. В спортен режим реакцията на газта е твърде остра. Това означава, че когато сложите крака си на газта, той твърде често ще свали три предавки.

Skoda Kamiq дизел

1,6-литров TDI дизел – спрян от продажби

Малко купувачи избраха вече спрения 1,6-литров TDI дизел, което е жалко, защото предлага добра производителност. Ако покривате по-голям пробег, трябва да помислите за такъв втора ръка. Със 115 к.с. и 250 Nm въртящ момент, това е по-мощен вариант от бензиновите за пътувания на дълги разстояния и маневри за изпреварване. Само в града може да се почувства малко по-бавен от бензина и издава доста повече шум от двигателя. Отнема му 10,2 секунди време, за да завърши спринта от 0 до 100 км/ч с ръчна скоростна кутия.

Режимите на шофиране са допълнителна екстра в Kamiq, с режим Eco, Normal, Sport и Individual, между които можете да избирате.

Шофиране на Шкода Камик

Традиционно автомобилите на Skoda предлагат шофиране фокусирано върху комфорта. Шкода Камик в никакъв случай не е спортна кола (нито е предназначена да бъде такава) и повечето хора се интересуват повече от това че се управлява лесно, но някои ще бъдат изненадани, че се справя добре и на труден път.

Версиите, оборудвани с опционален Sport Chassis Control, 15 мм по-нисък от стандартните автомобили и с адаптивно окачване, реагират добре на неравности и  поддържат автомобила стабилен при промяна на посоката.

Кормилното управление е приятно и леко. Добрата видимост помага и за това колко всъщност е лесна за шофиране, а позицията на водача макар и изненадващо ниска за такъв автомобил с амбиции да бъде SUV е удобна и лесна за регулиране.

Интериор на Шкода Камик

Шкода Камик
Vauxford, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Бърз преглед:

Силни страни:

  • Добра видимост;
  • добре напреавен;
  • инфотейнмънта изглежда е достатъчно лесenа за ползване.

Слабости: 

  • Шофьорската позиция е по-скоро хечбек отколкото SUV;
  • в интериора сякаш липсва нещо, което да впечатли.

Пространство в Skoda Kamiq и усещане отвътре

Шкода Камик продължава тенденцията на VW за сносен малък кросоувър, но няма много дизайнерски усет в кабината. Едно от първите неща, които забелязвате, когато се качите в най-малкия SUV на Skoda Kamiq, е, че изобщо не се качвате в него. Едва ли е по-висок от хечбека Skoda Scala, а седалката е сравнително ниско до пода при най-ниската си настройка.

Оформлението на кокпита е типично за Skoda – очаквайте разум и логика, а не много странни функции или приятен за окото дизайн. Всички контроли са разумно позиционирани и лесни за използване.

За съхранението се грижат големи кошчета на вратата и сравнително голяма жабка. Между предните седалки има две поставки за чаши, но те не са достатъчно големи за голяма бутилка вода. По-малките бутилки обаче ще се поберат, като има издатина в средата на всяка поставка за чаша, която държи бутилката неподвижна.

Място за багаж

По отношение на багажника и пространството за багаж, Шкода Камик наистина впечатлява. С налично пространство в багажника от 400 литра, разширяващо се до 1395 литра със сгънати задни седалки, това е повече от добре Въпреки това,  няма толкова място колкото при Ford Puma.

Товарният ръб е нисък и удобен, и е такъв поради пода на багажника на две нива. Може дори да изберете електрическа задна врата, ако желаете допълнителна екстра.

Надеждност на Шкода Камик, мнения, проблеми

Въпреки че Skoda Kamiq все още е доста нова кола, повечето от двигателите и механичните части са доказани и са използвани широко от Skoda и други марки на VW.

Ако нещо се обърка с колата, стандартната гаранция за нов автомобил на Skoda е три години. За първите две години пробегът е неограничен, но за третата година пробегът е ограничен до 60 000. Покритието може да бъде удължено до пет години и още навъртяни километри срещу допълнително заплащане.

Какво харесват хората в тази кола

Камик е с практичен интериор и някои интелигентни щрихи, които я правят чудесен вариант за малък семеен автомобил. Четирима възрастни се побират удобно, багажникът е практичен, лесна е за шофиране, а наличните двигатели са мощни, но пестеливи.

Какво още може да се желае

Ако обичате спортното шофиране, ще намерите Шкода Камик може би малко скучна за такъв вид каране. Ако наистина търсите спортна возия, по-скоро може да се насочите към Форд Пума.

Разход на гориво при Skoda Kamiq

Шкода Камик
Charles01, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

85TSI Style има комбиниран разход на гориво от 5,0 л/100 км, докато вариантите 110TSI претендират за 5,6 л/100 км. Колата си иска първокласен безоловен бензин, който да наливате в 50-литровия резервоар за гориво.

Шкода Камия – цена на моделите

Със следните нива на оборудване към дата на статията, цените са както следва:

  • Active – цена от 36 260 лв;
  • Ambition – цена от 37 790 лв;
  • Style – цена от 40 520 лв;
  • SCOUTLINE – цена от 45 990 лв;
  • Monte Carlo – цена от 49 790 лв.

Резюме

Ако търсите Шкода и ви трябва малък SUV (вече отдавна се намира и втора ръка), който изглежда надраснал събратята си от сегмента, то Шкода Камик е добър избор. Skoda успя да направи добра алтернатива не само на сродните си автомобили, но и на Ford Puma, Renault Captur, Nissan Juke и Hyundai Kona.

Мнозина съветват да се насочите към 1,0-литров TSI със 110 к.с. благодарение на по-голямата му гъвкавост от 95 к.с., и ръчна скоростна кутия, тъй като е елегантен и много лесна за шофиране. Но като цяло изборът си остава ваш.

По отношение на нивата на оборудване, автомобилите със спецификация SE обикновено са най-добрата цена за лизинг и финансиране. SE L Executive моделите се отличават с по-нодерни материали и няколко допълнителни екстри.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

На колко километра се сменя ангренажен ремък?

Чудили ли сте се някога на колко километра се сменя ангренажен ремък и дали е вече време да смените вашия? За да разберете отговора,...