Suzuki S Cross – AllGrip X4 ревю

Suzuki S Cross е безопасен и добър избор за автомобил за хора с неголеми претенции. Най-често спряганите му конкуренти  включват Nissan Qashqai, Hyundai Tucson и Kia Sportage, но има други съперници в лицето на и Mazda CX-5, Ford Kuga и т.н.

Когато в пуснат на пазара през 2021 г., Suzuki S-Cross се предлага само като 1.4-литров четирицилиндров мек хибрид с  бензинов двигател и мощност от 129 к.с. В  опит да повиши привлекателността на автомобила, Suzuki пуска пълна хибридна версия на Suzuki S Cross в началото на 2022 г., със същата 1.5-литрова система, която можем да срещнем при Vitara Hybrid.

Предимствата при продажба на Suzuki S Cross са неговото по-малко тегло, икономия на гориво, няколкогодишна гаранция и не на последно място надеждността на марката, зад която стои японската компания.

Suzuki S Cross – поглед отвътре

Всяко Suzuki S-Cross се предлага с предно задвижване. Стандартното оборудване включва 17-цолови алуминиеви джанти, LED фарове, климатроник, отопляеми предни седалки и седем инчов инфотейнмънт. В екстра да предните и задни сензори за паркиране, както и заден парктроник.

Багажник на Suzuki S-Cross и безопасност

Ако сте виждали стария S-Cross или много други модели на Suzuki, лесно ще забележите прилика в новия S Cross.

Дизайнът на таблото е до голяма степен пренесен, централната конзола е напълно преконфигурирана, за да поеме по-големия екран на информационно-развлекателната система. Вентилационните отвори са преместени надолу, а екранът е по-висок и се чете по-лесно.

Добавена е нова визия циферблатите на инструментите и нов цветен дисплей между аналоговия тахо и спидометър, а облицовките на седалките са ревизирани. Облицовката на плат в Suzuki S Cross е хубава, но кожата и тъканта в S-Cross Premium са малко по-съвременни от комбинацията от истинска и изкуствена кожа на стария С Крос.

Двузоновият климатроник е стандартен, с лесен за използване панел с бутони и копчета за контрол на температурата. Задните седалки не са толкова просторни, колкото предните, а мястото за краката е прилично, но мястото за главата е малко за по-високите пътници. Мислете за втория ред като идеален за деца или възрастни хора. Багажника остава със същото като на предните модели със своите 430 литра обем. Със сгънати задни седалки има налични до 1230 л.

Двигатели на Suzuki S Cross и мощност

Изборът на двигатели е между по-евтиният S Cross с с 1.4-литров двигател и пълния хибрид с 1.5л.

Сузуки С Крос с мек хибриден двигател

1.4-литровия четирицилиндров мек хибриден бензинов двигател с турбокомпресор е  разбира се конвенционален и получава помощ от малък електрически мотор плюс скъпа батерия.

Електрическият компонент не е достатъчно мощен, за да смогне самичък на колата. Вместо това системата е фокусирана върху подобряване на ефективността на бензиновия двигател, като запълва празнини в мощността, където двигателят не се представя добре. Това е една гладка система, която работи наистина чудесно.

Двигателят е със същият модул, монтиран на Suzuki Swift Sport. Той има мощност от 129 к.с., което е достатъчно за кола, която тежи едва 1330 кг в най-високата си окомплектовка. От Suzuki споделят, че той може да задвижи модела с предно задвижване от 0 до 100км.ч. за 9,5 секунди, а за 4Х4 AllGrip (система за интелигентно задвижване на режимите за шофиране), се повишава леко до 10,2 секунди.

Suziki S Cross – пълен хибрид

През първото тримесечие на 2022 г. Suzuki представя пълно хибридно задвижване за S-Cross модела. Това е същият двигател, който се намира в хибридата Vitara, състоящ се от 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател, батерия и ел. мотор. Мощността се управлява чрез шестстепенна автоматична скоростна кутия.

Предимството е, че пълната хибридна система предлага най-ниските вредни емисии от всеки модел в гамата S-Cross от само 118 г/км. Това го прави привлекателен вариант за фирмите. Ако сте частен купувач, ще се насладите и на малко по-евтин пътен данък в сравнение с мекия хибрид S-Cross.

Пълният хибрид Suzuki S-Cross обаче е значително по-бавен от стандартния автомобил. Той дава само 115 к.с. мощност и ускорява от 0 -100км.ч. за 12,7 секунди при модела с предно задвижване и 13,5 секунди при 4х4.

Разходи около Suzuki S Cross

Според Suzuki, 48-волтовата мека хибридна технология на 1,4-литровия Boosterjet модул е подсигурила подобрения в икономията на гориво и емисиите до 20%, въпреки че е трудно да се потвърди това твърдение с реална точност.

1,5-литровият пълен хибрид с 2WD вариант дава 4.33 л/100км комбинирано и 4.83л.100км с задвижване на всички колела. Гаранцията е 7 години или 140 000 км плюс 7 години безплатна пътна помощ на цялата кола, а на хибридната система 100 000км или 5 години.

В заключение …

Suzuki s cross има просторна кабина, потенциал за малки разходи и пестеливост с  неговите меки хибридни и изцяло хибридни двигатели, както и други заслуги. 48-волтовата технология със сигурност е полезна с начина, по който подпомага теглителната сила.

Дали това и визуалната актуализация са достатъчно заедно, за да накарат клиентите да се интересуват от компактния SUV на Сузуки, вече е по-спорно. Но всичко това дава на този автомобил допълнителни точки, а това никога не е лошо нещо.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Зимата идва: Защо има лед по вътрешната част на предното стъкло?

Защо има лед по вътрешната част на предното стъкло - шофьорите в голяма част от България се събуждат при минусови температури, поради поредното застудяване...