Повечето от моделите на Тойота Рав 4 бензин позволяват да им се сложи и газова уредбва. Този голям SUV е пораснал през годините както по отношение на размера, така и по отношение на двигателите.
Модела на Тойота Рав 4 / четвърто поколение наистина е забележимо по-дълъг и по-широк от версията, която беше преди него, и отпадна характеристиките, които направиха предшествениците му толкова отличителни, а именно резервното колело, монтирано на задната врата и задната врата със странични панти, за по-конвенционален хечбек.
Тойота Рав 4 (бензин и газ)
На пазара на употребявани автомобили втора ръка, той се оказва в категория, пълна с конкуренти, с подобни на по-малките Nissan Qashqai и Seat Ateca в единия край и по-големите и първокласни продукти като BMW X3 и Range Rover Evoque в другия.
Тойота Рав 4 (бензин/газ) идва няколко различни опции за двигатели:
- 2.0-литров дизелов двигател със 124 к.с. и
- 2.2-литров двигател със 148 к.с.,
- 2.0-литров бензинов двигател със 151 к.с. и
- 2.5-литров бензино-електрически хибриден двигател със 194 к.с.
Има също задвижване на предните колела или задвижване на четирите колела и автоматични или ръчни скоростни кутии, в зависимост от двигателя. 2,0-литров дизелов двигател със 143 к.с., произведен от BMW, се предлага от 2016 г., заменяйки по-ранните 2,0-литрови и 2,2-литрови агрегати.
Тойота Рав 4 е лесна за шофиране кола. Въпреки това, возията й е леко нестабилна и управлението й е по-малко отзивчиво от това на някои големи SUV. Тя също не е особено удобна, нито е толкова способен да се движи извън пътя, колкото някои съперници, въпреки грубия си вид.
Малцина обаче биха могли да спорят с гъвкавостта на Тойота Рав 4 , тъй като тя има много място за главата и краката отпред и почти водещо в класа пространство отзад. Задната част на хечбека прави товаренето на товарното пространство много по-лесно в тесни места за паркиране, а широкият отвор помага, когато поставяте предмети с неудобна форма. Товарният отсек е дълъг почти два метра, когато сгънете задните седалки.
Що се отнася до нивата на оборудване, първоначално имаше три за избор: Active, Icon и Invincible. Активните модели получиха 17-инчови алуминиеви джанти, тонирани задни стъкла, климатик и Bluetooth, докато Icon предостави много повече комплекти, включително 7,0-инчов сензорен екран за информационно-развлекателна система, камера за обратно виждане, двузонов климатроник, автоматични чистачки, задвижвана врата на багажника и круиз контрол. Invincible добави изцяло кожена тапицерия, отопляеми предни седалки и задни сензори за паркиране.
Тойота РАВ 4, бензин /газ – за какво да се оглеждате при покупка втора ръка
Направете нормалната проверка за признаци на интензивна употреба извън пътя. Тъй като колата никога не е била продавана като „офроудър“, едва ли ще откриете, че това е проблем. Ако изглежда, че автомобила е бил използван много в калта, най-добре е да си тръгнете, тъй като той не е създаден да понася такъв вид шофиране.
Резервни части
(приблизително – на базата на 2.0 XT3 от 2006 г.) Комплект съединител е около 500-700лв, пълна изпускателна система около 16800лв (с катализатора), предните спирачни накладки са около 100лв, а задните спирачни челюсти са около 90лв. Радиаторът е около 500лв, алтернаторът е около 300-400лв и стартерът е около 400лв.
Тойота Рав 4 на пътя
Що се отнася до двигатели, както споменахме по-горе, ще имате избор от три силови агрегата. Най-добрият е 2,2-литровият турбодизел със 134 к.с., двигател, който не се стеснява да показва. Ако джобовете ви са малко по-дълбоки има и версия на този двигател със 175 к.с. Toyota също предлага 2,0-литров бензинов двигател със 150 к.с., който се затормозява, когато колата е напълно натоварена.
Малко хора купуват Тойота Рав 4, за да я карат извън пътя. Тя ще се справи с кална алея в краен случай, но ако мислите за офроуд забравете. Това поколение RAV4 работи в режим на задвижване на предните колела през по-голямата част от времето, но когато се открие приплъзване, колата моментално превключва в режим на задвижване на четирите колела. Превключвател може да „заключи“ автомобила в задвижване на четирите колела и има потегляне по наклон, както и контроли за подпомагане на спускане, но не очаквайте хардкор функции като предавателна кутия с нисък обхват.
Мнения за Тойота Рав 4 бензин
***
2010 Toyota RAV4 – Страхотна кола!
Имаме колата от два месеца и я харесваме. Просторен, мощен автомобил, обичам седалките на третия ред. Радвам се, че избрахме този вариант. Беше полезен вече няколко пъти.
***
RAV4 2010
След като карах Highlander и Sienna дълги години, реших да намаля размера на Highlander. Първо погледнах новия Highlander, но реших, че е малко прекалено голям. Но харесвам начина, по който човек седи по-високо на пътя и има повече видимост в SUV… RAV4 е почти перфектен. Избрахме лимитирания модел, който има почти всичко, което човек може да иска, без вграден GPS, но тъй като вече имахме GARMIN, нямахме нужда от друг. Вграденото радио е истински плюс. Задната седалка наистина е удобна само за 2 възрастни (3 деца биха се побрали), но мястото за краката отпред и отзад е страхотно, а товарното пространство е огромно за кола с такъв размер. Разходът на гориво е много добър и харесвам начина, по който мога да маневрирам на влизане и излизане от тесни места за паркиране. Колата има много набиране и движение, така че навлизането в магистрали е лесно.
***
Бях фен на Хонда, но не харесвам по-новия дизайн на CRV и реших да взема RAV4. Наистина обичам тази кола. Не съм човек, който наистина държи много на кола, но тази наистина ми харесва. Справя се добре и харесвам характеристиките на колата (т.е. място за съхранение, особено под пода, люк с едно докосване и т.н.) Единственото нещо е, че съпругът ми е висок и когато седи от страната на пътника и поставя седалката назад, коленете му се блъскат в таблото.Когато я кара му е удобно.
Резюме
Тойота Рав 4 е много добра покупка като за втора ръка макар и не толкова вълнуваща. Ако колата е била обгрижвана редовно, тя трябва да се окаже вярна и способна. Малко от искрата е изчезнала, но RAV4 все още е класа.