Ревю на Шкода Супърб (2010-2015), мнения и често срещани проблеми. Skoda Superb Estate е един от най-завършените семейни автомобили на пазара. Това може да е най-скъпият модел в гамата на Skoda, но цената му такава, че да се конкурира с топ моделите на Ford Focus и Vauxhall Astra , а вие получавате много повече от тази кола за парите си.
Шкода Супърб идва с богата гама от двигатели
В началото на 2010 г. беше представен нов 2,0-литров двигател, докато през 2011 г. беше налична версия Greenline II с изненадващо ниски емисии на въглероден двуокис и висока икономия на гориво.
Опциите на скоростната кутия включват петстепенна механична, шестстепенна механична и шестстепенна полуавтоматична скоростна кутия „DSG“, както се вижда на много други продукти на Volkswagen, SEAT и Skoda.
Skoda Superb двигатели и мощ
Изборът на двигатели за комби версията на тази голяма Шкода е много голям и разнообразен. От пускането на пазара имаше три бензинови двигателя – 1,4-литров, 1,8-литров и 3,6-литров V6. Дизеловите опции включват 1,9-литров и избор от два 2,0-литрови с различна мощност.
Бензинови двигатели на Шкода Супърб
Базовият модел na Skoda Superb е 1,4-литров TSI бензинов двигател. Този двигател със 125 к.с. вдига 100км.ч. 10,6 секунди, но се предлага само в S оборудване. Ще откриете подобна турбо технология в по-големия 1.8 TSI със 160 к.с. Той е бърз и ускорява до 100 км.ч. за 8,7 секунди.
За тези, които търсят нещо по-добро, има 3,6-литров V6 с 260 к.с., който е топ моделът в гамата и се предлага стандартно със задвижване на четирите колела.
Дизелови двигатели на Skoda Superb
Мопже да изберате между 1.9 TDI със 105 к.с., 2.0 TDI PD със 140 к.с. и по-нов комън рейл 2.0 TDI със 170 к.с. Ако търсите икономия на гориво, 1.9 TDI ще е вашия избор.
2,0-литровият двигател на Шкода Супърб със 140 к.с. е по-рафиниран, но все издава доста шум при високи обороти. Въпреки това предлага добра мощност при ниски нива за ефективно изпреварване и е икономичен.
Най-добрият двигател според мнозина е 2.0 TDI със 170 к.с. Той предлагамного добра производителност с огромна теглителна сила и време от 0-100 км/ч за само 8,7 секунди. В началото на 2010 г. 2.0 TDI 140 е заменен от дизел с комън рейл, който спомага за допълнително подобряване на икономията на гориво.
Шкода варианти на Супърб за скоростната кутия
Стандартната шестстепенна скоростна кутия, на всички модели Шкода с изключение на 1.9 TDI, който има петстепенна скоростна кутия) предлага плавни промени.
Шестстепенна автоматична DSG скоростна кутия е опция за 3.6 литров бензинов двигател, 2.0 TDI 140 и 2.0 TDI 170. Той използва два съединителя, за да направи превключването на предавките по-бързо и също така невероятно гладко.
1.8 TSI се предлага със седемстепенна версия на същата система. С почти пет метра дължина е ясно, че Superb е голяма кола и няма как да промените това. Може да се почувства малко тромава в града и се усеща най-много при движение на заден ход или паркиране. За щастие задния парктроник върши добра работа.
Има опция за задвижване на Skoda Superb 4х4 при 1.8 TSI, 3.6 V6 и 2.0 TDI 170, докато бензиновият V6 го получава като стандарт. Незначително по-ниското окачване при версиите Greenline II води до частично леко накланяне на каросерията.
Интериор на Skoda Superb
Кабината на Шкода Супърб е наистина здрава и несъмнено е един от акцентите на автомобила. Има предостатъно пространство и удобно за потребителя табло, предлагащо много оборудване и осигурява добра видимост във всички страни, докато колата като цяло е създадена по много висок стандарт.
Базовото ниво на Skoda Superb не се усеща толкова специално, но с напредването на гамата използваните материали са значително подобрени, като например тапицерия от кожа алкантара, докато екраните на инфотеймънта нарастват по размер и подобряват функционалноста.
Място в Шкода Супърб и безопасност
Проблемът с безопасността на Skoda Superb Estate не е нещо, за което трябва да се тревожите. Снабден с комплект за безопасност, не е изненадващо, че получава топ пет звезди от Euro NCAP краш теста.
Седем въздушни възглавници са стандартни и още две са допълнителни, докато другото оборудване включва Isofix точки за закрепване на детски седалки, антиблокиращи спирачки, електронно разпределение на спирачното усилие и мониторинг на гумите. Електронна програма за стабилност (ESP) също е стандартна.
Отново практичността на Шкода Супърб Estate е доминираща. Задните седалки се сгъват бързо и лесно, за да разкрият огромно товарно пространство от 1865 литра, което прави Skoda Superb една от най-големите сред комби колите. Това, че багажника е ниско до земята, означава, че е лесно да товарите и разтоварвате.
Две светлини в капака на багажника осветяват не само него, но и околното пространство, полезна екстра когато товарите чанти по тъмно.
Шкода Супърб е и единственият автомобил заедно с Rolls-Royce Phantom, който се предлага с чадър, скрит във вратата – когато неочаквано ви хване дъжд. За моделите SE и Elegance, той се намира в специално проектиран слот под подлакътника на вратата на пътниците отзад.
Мнения за модели на Skoda Superb
Бензиновият 1.4 TSI двигател със 123 к.с. не е толкова лош, колкото звучи, но ще му е трудно с много товар. По-слабите 1.8 TSI, със 150 или 158 к.с., са по-добри, но много хора са на мнение да не се доближавайте до жадния за гориво 3.6 V6 с 256 к.с.
Дизелите са наистина популярни. Повечето експерти препоръчват 2.0 TDI със 138 к.с., тъй като има много мощ. Версията със 168 к.с. е още по-мощна, но по-скъпа. Дизеловите 1.6 TDI дизелови модели, са достатъчни, освен ако не са претъпкани.
Резюме
Шкода Супърб е наистина комфортна кола. Качеството на возене е отлично, кабината не е твърде шумна и седалките са поддържащи и като цяло – здрава кола. Освен това е достатъчно голяма, което означава, че пътниците имат много място, на което да се ширят.
Мнозина я харесват и продъжават да си я карат, а ако сте взели втора ръка, то със сугрност не е над 13 години (към дата на публикуване на статията), така че си струва да се обмисли като покупка за кола втора ръка.