Тойота Аурис е автомобил, който се харесва много от хората. Евтина и удобна кола за работа, практична и надеждна. Двигателите, налични при Toyota Auris, са ограничени до бензинови и хибридни, но колата е пусната в началото с по-широка селекция от модификации, които вече не се предлагат.
Тойота Аурис бензин и хибридни двигатели
Ако предпочитате бензиновата мощност, Auris се предлага с 1.2-литров турбо четирицилиндров агрегат с мощност 116 к.с.
- избор между два двигателя за Тойота Аурис
- един турбо бензин и хибрид;
- изпълнението е добро, но не особено вълнуващо;
С фокус върху ефективността, а не върху пълната скорост, представянето на Toyota Auris е адекватно. Гамата се състои от две модификации:
- четирицилиндров бензинов двигател;
- бензиново-електрически хибрид.
Бензинови двигатели Toyota Auris
1.2-литровият в Auris произвежда 116 к.с. и въртящ момент от 185 Nm, което прави тази версия добра за спринт от 0 до 100км.ч. в час за 10,1 секунди.
Добре е да се каже, че тези показатели за производителност може да не са толкова впечатляващи, те всъщност не отразяват колко добре се управлява колата. Въпреки че е малко вероятно някой ентусиаст да си купи 1,2-литрова версия на Тойота Аурис, добре е да знаете, че той е динамичен, изискан и се чувства много по-добре с този вигател, отколкото скромният му капацитет ви би накарал да повярвате.
С този двигател се предлага и CVT трансмисия, ако предпочитате автоматици. Той е малко по-бавен от ръчната версия, отнема 10,5 секунди, за да завърши спринта от 0 до 100 км.ч.
Тойота Аурис Хибрид
Хибридната система на Toyota използва 1,8-литров бензинов двигател, електрически мотор, батерия и безстепенна автоматична скоростна кутия. Електрическият двигател може да задвижва автомобила сам или да работи с бензиновия двигател, за да увеличи ускорението.
Когато батериите се изтощят, автомобилът преминава в режим на конвенционален бензин, докато се възстанови известно зареждане на електрическата система. Освен това не е ужасно бавен. Спринтът от 0 до 100 км.ч. отнема 10,9 секунди, а хибридният Auris може да достигне максимална скорост от 180км.ч.
Единствените недостатъци са, че поради начина, по който трансмисията работи, реакцията на подаване на газ може да бъде мудна и двигателят също може да бъде шумен.
Двигателите на Toyota Auris, които вече не се предлагат
Базовата бензинова опция беше 1,33-литров двигател, който произвеждаше 100 к.с. и 128 Nm теглителна мощност. Моделите на Toyota Auris с този двигател ускоряват от 0-100км.ч. за 12,6 секунди и достигат максимална скорост от 174 км.ч.
Ако имате нужда от малко повече мощност, вместо това вземете 1,6-литров бензинов двигател. Той генерира 130 к.с. и 160 Nm теглителна мощност.
Този двигател е плавен и тих при движение, въпреки че трябва да се работи усилено, за да се поддържа скорост при изкачване по хълмове. Освен това 1,6-литровият двигател се предлага с автоматизирана ръчна скоростна кутия, наречена Multidrive S.
В Auris имаше само един дизелов двигател, 1,4-литров агрегат с турбокомпресор. С мощност от 90 к.с. и теглителна мощност от 205 Nm, той позволи на Toyota Auris да ускори от 0-100км.ч. за разумните 12,5 секунди.
Като цяло Тойота Аурис:
- се справя достатъчно добре;
- но, не е толкова забавна, колкото конкуренцията в сегмента;
- но пък е лесна за управление и с прилична производителност.
Начинът, по който се справя Auris, може да се опише по-скоро като компетентен, отколкото като ангажиращ. Кормилното управление не предлага много обратна връзка, но е директно и е достатъчно, за да вдъхне известна увереност в по-бързите завои. Има много налично сцепление и не се накланя прекалено, дори в по-тесни завои.
Тойота Аурис Хечбек практичност и безопасност
- силна оценка за безопасност от Euro NCAP;
- някои добри стандартни технологии за подпомагане на водача;
- добри акредитации като цяло;
Потенциалните купувачи на Auris ще се зарадват да чуят, че безопасността е отлична. Това поколение е наградено с пет звезди при тестове от Euro NCAP. Euro NCAP казва, че подобно ниво на безопасност може да се очаква от комби версията Auris Touring Sports.
Безопасност на Toyota Auris
Нивата на оборудване за безопасност са много добри и всеки модел на Тойота Аурис се предлага с достаъчно въздушни възглавници, Isofix стойки за детски седалки, регулируеми на височина предни и задни облегалки за глава, обтегачи на предните предпазни колани, триточкови задни предпазни колани, предни седалки с намаляване на камшичния удар, ABS, вентилирана предна част дискови спирачки, твърди задни дискови спирачки, LED дневни светлини, електронно разпределение на спирачното усилие, помощ при спиране, тракшън контрол и електронен контрол на стабилността.
Предупреждението за напускане на лентата, автономното аварийно спиране, автоматичните дълги светлини и разпознаването на пътните знаци също са стандартни.
Освен това всички предпазни колани на автомобила са снабдени с ограничители на натоварването и прибиращи устройства с аварийно заключване. Това допълнително намалява вероятността от нараняване при инцидент.
Toyota Auris се възползва от структура, която е проектирана да защитава пътниците, с функции като греди за страничен удар и структури за защита от удар на главата в страните на покрива и колоните.
Стандартният комплект за сигурност включва дистанционно централно заключване и имобилайзер. Много от частите на автомобила също са маркирани, което улеснява идентифицирането, ако е откраднат.
- pространството в Auris е средно за класа;
- dобро място за пътници отзад и отпред;
- bагажник с разумни размери.
Auris не е по-малък или по-голям автомобил от най-близките си съперници, което означава, че е лесен за маневриране в местата за паркиране и няма да се чувства твърде голям по тесни пътища или малки градски улици.
Видимостта също е добра навсякъде, но повечето модели в гамата се доставят с камера за заден ход като стандарт (със налични сензори за паркиране), за да подпомогнат видимостта отзад. Като цяло обаче е лесно да се преценят крайностите на колата.
Багажник Тойота Аурис
Капацитетът на багажника е 360 литра, което е по-малко от предлаганото от Volkswagen Golf, Kia Ceed и Peugeot 308. Багажникът на Toyota Auris се възползва от широк отвор, но има ръб, който може да затрудни повдигането на тежки предмети.
Ако имате нужда от допълнително място за съхранение, тогава задните седалки, които са разделени в съотношение 60:40, се сгъват, за да се увеличи пространството за багаж. Багажникът разполага и с товарно пространство на две нива, което ви позволява да съхранявате предмети под подвижния под на багажника. Това помага да се задържат предмети, които могат да се движат, или пази нещата скрити от любопитни очи.
Toyota Auris Хечбек комфорт, технологии и интериор
Вътре в Тойота Аурис ще намерите представителен, просторен и удобен интериор. Всички инструменти са ясно представени, докато контролите са логично разположени и лесно достъпни.
Воланът се регулира както за обхват, така и за наклон и с умерено регулируеми седалки не е трудно да се намери удобна позиция за шофиране. Има и лява поставка за крака, която подобрява комфорта при по-дълги пътувания.
Видимостта от Тойота Аурис като цяло е добра, но големите задни колони създават малко сляпо петно. Камерата за заден ход, налична при автомобили с по-висока спецификация, поне помага да се отмени този проблем при движение на заден ход.
Все пак не всички новини са добри. Докато някои използвани материали се усещат меки и приятни (като волана), други се усещат с ниско качество и лесно се забелязват.
Моделите с по-високи спецификации се представят по-добре, с повече кожа, използвана върху седалките и вратите, но някои пластмаси по вратите и по-ниско в купето изглеждат с ниско качество. Но не може да се отрече колко здрава се чувства колата като цяло.
Таблото също няма особено добър дизайн, с многото различни форми и покрития. Липсва му финес и в резултат на това не сизглежда толкова престижен като някои конкуренти.
- удобни седалки отпред;
- добро качество на возене;
- но като цяло нищо особено.
Потребителски мнения за Тойота Аурис
§§§
1.8 Hybrid Business Edition 5d CVT. Преди притежавах 2 седана Avensis, които харесвах заради отличния дизайн, производство, надеждност и качество на дилърското обслужване. Бяха надеждни за големи пробеги над 100к. Купих Тойота Аурис, предполагайки, че ще бъде удоволствие от среден клас. За съжаление недостатъците са малко повече. Първо, панелите на таблото не са добре позиционирани и фиксирани и второ, вградената сателитна навигация не е добра.
§§§
1.8 VVTi Hybrid Excel (Nav/Pan Rf) 5d CVT Auto. Определено всичко в тази кола е удоволствие. Дизеловите двигатели все още трябва да извървят справедлив път по отношение на получаването на емисии в сравнение с бензиновите и хибридните двигатели от същото поколение. Синът ми страда от астма поради популярността на дизелите и задръстванията около училището му. Филтрите за твърди частици не са в състояние да премахнат 100% от вредите от ауспуха.
§§§
GB25 (Toyota Auris Touch 2 with Go) 1.8 VVT-i Hybrid auto 5d. Като хибрид очаквах по-добреи икономии. Бутоните са близо до държачите за чаши, което ги прави уязвими на разливи при шофиране/спиране/завиване. Багажникът е много малък и мястото за краката отзад е много ограничено. Като за човек със среден ръст, колата не е най-лесната за качване/излизане. Нуждае се от включен бутон за захранване, когато имате нужда от бърза реакция от двигателя. Иначе е удобен и приятен за шофиране, всичко работи чудесно. Като цяло нищо специално или изненадващо и наистина има място за много подобрения!
Резюме
Тойота Аурис може и да е добър вариант за някой, който търси надеждност и практичност, но по отношение на управление и привлекателност тази кола все още е зад много други семейни хечбеци с пет врати по дизайн, цена и надеждност.
Toyota Auris наистина предлага привлекателността на пестеливо хибридно задвижване, което много от конкурентите му не предлагат, и идва с дълъг списък от стандартно оборудване в цялата гама, така че може да обмислите потенциална покупка втора ръка на такъв автомобил.